Gå til innhold

S O M M E R T R E F F `0 4 ACR - Mo i Rana

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Heisann.

Ser det er både fornøyde og missfornøyde her. Vi prøver så godt vi kan, og håper på å bli flinkere for hver gang. De av dere som sammenligner Sommertreff med Gatebil syns jeg drar det litt langt. Da må dere i allefall sammenligne sommertreffene med de 2 første gatebiltreffene som ble holdt, og ikke de som er idag, med flere års erfaring.

 

Vi skulle gjærne lagt opp til at det ble mere stands, underholdning, matservering inne og ute, arrangert skikkelig fest på kveldene osv osv... Men problemer er at alt dette koster penger, og vi er 4 privatpersoner som skal betale dette. Et treff slik vi ønsker det koster minimum 150.000.- å gjennomføre. Dette er såvidt hva vi klarte å dra inn på 2 treff i år pga dårlig vær. Vi har ikke råd til å cashe ut 50-60.000.- av egen lomme 2 ganger i året hvis det blir dårlig vær eller lite oppmøte av andre årsaker.

Derfor er vi nødt til å ta det litt forsiktig i begynnelsen. Etterhvert som dette forhåpentligvis vokser, vil vi satse litt mer for hver gang også.

 

Når det gjelder banekjøringen tror jeg ingen kan være missfornøyd. Har aldri vært på noe treff der man kan kjøre så mye som man kan på sommertreffene. Og det er faktisk på Nordens beste asfaltbane vi kjører på og.

 

På vårt første treff i år la vi opp til å gjøre alt selv. Dette klarte vi ikke, så vi er nå nødt til å finne pålitelige samarbeidspartnere. Denne gangen leide vi inn Rana Racing Security til å ta seg av depot, flaggposter og racekontroll. Dette mener vi gikk ganske smertefritt. Litt venting ble det når bilene kræsjet, men det er ikke til å unngå.

 

Når det gjelder sikkerhet inne på området brukte vi Arctic Security på første treff. Disse gjorde ikke jobben sin. Denne gang klarte vi ikke å få noen til å stille opp, og vi måtte gjøre dette selv. Politiet som vi har bedt om å vise seg der oppe på kveldene uteble også. På neste treff ser vi oss nødt til å leie inn et seriøst vaktselskap for å ta hånd om dette problemet, selv om det blir en stor utgift for oss.

 

Alt i alt tror jeg at de som kommer for å kjøre er fornøyde. De som er missfornøyde syns jeg skal tenke litt på de som er med å arrangerer dette uten å få en eneste krone for jobben. Dette blir gjennomført på frivillig basis fra bilinteresserte, og hva mer kan du egentlig forvente? De du møter i porten, info osv gjør dette gratis for at dere skal få et treff å dra til i nordnorge. Og de fortjener i det minste litt respekt i allefall! (var et ganske stygt innlegg her tidligere ang en av vaktene i porten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Nismo

Heisann.

Ser det er både fornøyde og missfornøyde her. Vi prøver så godt vi kan, og håper på å bli flinkere for hver gang. De av dere som sammenligner Sommertreff med Gatebil syns jeg drar det litt langt. Da må dere i allefall sammenligne sommertreffene med de 2 første gatebiltreffene som ble holdt, og ikke de som er idag, med flere års erfaring... OSV

 

 

Jeg var på det første i år ( 4.juni ), jeg synes det var ganske bra med tanke på at det privat personer som arrangerer sommertreff.

Så jeg jeg vell egentlig bare positivt å si om crewet.. men dere kunne nå ha bestilt litt finere vær ( iallefall 4.juni ) ;)

Noe dere må huske på å ta opp med værgudene en uke før.....ok? :D

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg vært dere hadde jeg brukt akkurat null kroner på andre ting enn baneleie og ting som er nødvendig for å få til banekjøring. Det er foreløpig for få biler til å finansere et stort treff med all verdens underholdning. Ren banekjøring frister sikkert nok folk til å dekke inn de nødvendige utgifter. Ellers må jeg si at det er litt irriterende at dere ikke f.eks ikke skriver på sommertreff.no at det er drag nede i Mo sentrum på lørdagen. Redd for å miste biler fra acr til drag`n ? Det vil heller virke motsatt. Kansje flere hadde tatt veien til mo om de viste at de kunne kjøre drag samt se heftige biler i aksjon på strippen. De som arrangerte Draget hadde sagt ifra til dere klart og tydelig..

 

En ting til som er litt merkelig er at dere ikke bruker oss som bor på Mo. Har dere sendt opp plakater hadde vi glatt kjørt en runde rundt på Mo og hengt opp plakater en uke før treffet. Dette sa jeg etter forrige treff også, men hadde tydeligvis ikke noe effekt. Om grunnen er at dere ikke vet om oss som bor her, så holder ikke det siden jeg og flere kompiser skriver hyppig på sommertreff linken på bilforumet og det står "mo i rana" på oss.. Eller enda enklere, spurt på tråden om noen kunne påtatt seg den jobben her på Mo.

 

1. Heng opp plakater (koster noen hundre kr)

2. Info om drag på sommertreff siden (gratis)

3. Sist sommertreff var det rallcross, tivoli, stuntshow med bil og crosser hoppshow med Gaup. Ikke noe info da heller

 

Småting som ikke koster noe som kan øke interessen. Er sikkert mye mer som kan bli gjort som jeg ikke kommer på i farten.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daskekost

Jah, jeg må si meg enig i det ..

Det er lite annonsering/reklamasjon av sommertreff... Eneste jeg har sett det er jo på internett.. feks som eGtTurbo sa, plakater rundt nord-norge !

 

er enig..

er det slik att alle som sitter på PC skal kåmme på sommertreff, og dem uten internett skal bare håpe att ryktet sprer seg til dem også?

 

Tja.... jeg vil tro dem fleste som mekker skikkelig på bil egentli ikke har tiden tilgode å lese på internett hele dagen og plukke opp linker til treff i norge!

 

Så jeg er helt enig med att PLAKATER i STORE mengder burde vert sluppet løs en måned eller 2 i forveien !!

publisering av treffet øker intressen betydelig !!!

 

tipset til neste gang blir ialefall mere publisering og masse plakater :)

jeg stiller gjærne opp med å klistre opp noen plakater her å der. (ja en printer har jeg også)

 

 

:)

 

lykke til med neste treff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

 

 

1. Heng opp plakater (koster noen hundre kr)

2. Info om drag på sommertreff siden (gratis)

3. Sist sommertreff var det rallcross, tivoli, stuntshow med bil og crosser hoppshow med Gaup. Ikke noe info da heller

 

Småting som ikke koster noe som kan øke interessen. Er sikkert mye mer som kan bli gjort som jeg ikke kommer på i farten. [/b]

100% enig... det er bare å snd plakater så henger vi opp...

- BMW 318i 00' aerodynamic http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68740

x toyota carina e 2,0

x opel kadett gsi

 

http://www.dekklageret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med plakatene dreit vi oss loddrett ut på. Vi ventet og ventet på sponsorer som skulle bestemme seg om de ville være med eller ikke. Tilslutt var det for sent. Dette SKAL vi få til neste gang. Neste år går dem i trykken minimum 1mnd før treffet.

 

Når det gjelder Street Legal som var samtidig, visste ikke vi om det før et par dager før treffet. Vi ringte dem på fredag og pratet litt med dem, det er alt vi har hørt fra dem. Selvsagt kunne dette vært koordinert litt bedre hadde vi visst om hverandre litt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes treffet var bra, med tanke på at det er i oppstartsfasen. jeg vil gi all ros til arrangørene som tør å satse litt for å få til noe i det kalde nor.

Jeg tror alle skal være fornøyde med det de har jort, åsså får vi håpe at de kommer tilbake med nytt treff neste år.

 

Takker for ei fin helg.

-02 BMW 520iat M-Sport

-78 VW Golf LS (Low and Slow)

-05 Yamaha Aerox-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt overnevnt var ment som konstruktiv kritikk. Er meeeget takknemlig for at dere arrangerer her oppe. La det bare ikke bli slik at det gang på gang er oppstartsproblemer som er skyld i enten dårlig organisering eller andre saker. Plakater er vel noe med det viktigste og mest elementære med hele biltreffet. Arrangere biltreff uten markedsføring er som å pule uten fette.

 

Selv om dere fikk høre om street legal et par dager i forveien bare, hvorfor ikke peise det inn på sommertreff.no likevel? Bedre sent enn aldri. Men der IGJEN går det på at det krever ikke store krefter å be oss her lokalt om hjelp. Vi vet om det meste, og det vi ikke vet sjekker vi lett opp.

 

Men alt i alt var det mere positivt enn negativt for all del. Og jeg har ikke brukt krefter på å skrive disse innleggene hvis det ikke hadde vært for at jeg ønsker flere og enda bedre sommertreff fremover :)

 

Blandt annet var det en veldig god tanke å bruke artic security. Ikke helt enig i at de nesten aldri brukte gul flagg istede for rød flagg men det er en annen diskusjon å ta en annen plass..

 

alt i alt.. Thumbs up ! :dude:

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

[

 

 

Blandt annet var det en veldig god tanke å bruke artic security. Ikke helt enig i at de nesten aldri brukte gul flagg istede for rød flagg men det er en annen diskusjon å ta en annen plass..

 

alt i alt.. Thumbs up ! :dude: [/b]

 

 

 

 

Mpfh... Vi som sto å flagga heit Rana Racing Security, å ikke Arctic Security.. E 2 forskjellige ting, d... :rolleyes:

 

En anna teng: Vi bruka MASSE gul-flagg, men når d gikk ut over sikkerheta dåkkers valgt vi å gå ut m rødt flagg... Va en del posta som fikk MYE koste-jobb (blandt anna han stakkarn i sjikan), va visst ikke alle som fikk tel å kontroller seg dær... Trur ikke dåkk hadd blitt så gla hvis dåkk ha sklidd seriøst på grusen å havna i autoverne... Så der valgt vi rødt førr å få dåkk fort av banen.. (ikke bestandi d funka, enkelte e visst litt fargeblind... :rolleyes: )

 

Men nåkka som va VÆLDI positivt m dåkk, va at dåkk va vældi flenk å kjør rolig når vi va ute m rødt... D va hvertfall eg VÆLDI imponert over... :cool:

 

Håp vi får flagg tel dåkk næste år også, e så sjeldn at "profesjonelle førera" ligg på sladdn gjennom svengan... :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var flere ganger biler kjørte UT av banen og var til nøyaktig null hindring for oss andre. Kommer da gul flagget bremser alle kraftig ned og puttrer rundt banen til flagget er borte. Men om dere tenker at dere ikke kan koste uten rød flagg så får vi vel godta det da.

 

Ellers er det jo kult at jenter stiller opp og er bilinteresert

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

var flere ganger biler kjørte UT av banen og var til nøyaktig null hindring for oss andre. Kommer da gul flagget bremser alle kraftig ned og puttrer rundt banen til flagget er borte. Men om dere tenker at dere ikke kan koste uten rød flagg så får vi vel godta det da.

 

Ellers er det jo kult at jenter stiller opp og er bilinteresert

 

 

Glemt vel å sei at d va førr vårres sikkerhet også... E faktisk lite kult å va ute på banen mens d e trafikk... :( Og på ei redning av en bil, så e d greit å få jobb uten å va redd førr at nån ska kjør deg ned... Åsså e d veldig greit å få sjekka tilstand tel fører og passasjer fortest mulig, og d kan bi vanskeli hvis man e aleina på post å ska vift med flagg samtidig som man spreng som en idiot bort tel biln... Vi gjør faktisk akkurat d samme på treninge tel MC vess vi e få på post...

 

Vi feige jentn som ikke har bil tel å kjør, å som hvertfall ikke tør å kjør rundt banen, vi må nesten sett på post vess vi ska få m oss d som e løyle :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

suser? Gulflagg betyr jo at man skal ta det rolig og iallefall ikke kjøre forbi

 

 

No hadd vi da faktisk forbi-kjøring på gul-flagg i hælga... Å da ha vi en stakkar ute på kosting... Så d e ikke alle som grei å få d m seg... Derfor greit å tøm banen førr bila sånn at vi e trygg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår