Zim Zimma Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Hei! Har søkt meg gjennom alt nå, men blir ikke klokere. Så jeg velger å lage egen tråd. Har problemer med å få start på min Golf GL 1,8 92mod. Jeg klarer å få start på den, men først etter å ha tømt batteriet på "kinning". Det er når bilen har stått i ro mer enn ca 4-5 timer den blir vrang, og verre jo lenger den står. Når jeg først får start på den, ser alt ut til å virke, men de første 10 minuttene jeg kjører fjusker den noe enormt ved gasspådrag. Hvis jeg prøver å gi gass når turtallet ligger mellom 2 og 3 tusen, så stopper all akselerasjon. Så jeg må øke gasspådrag i museskritt helt til motoren når driftstemperatur (vil jeg anta). Etter det er det absolutt ingen problemer. Leste at forgasserflensen ofte var problemet med denne motoren, og det stemte jo forsåvidt, da den var sprukket i to. Men etter å ha skiftet denne, så var det ingen forbedringer. Håper det er noen med tips og råd.. Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Om det er slik at motoren fungerer helt fint når den er varm så prøv å skifte temp-sensoren til motorstyringen. Sjekk først at pluggen til den er skikkelig på og at det ikke en tegn til skade på kabelen. Giveren kan også måles, skal ha ca 2kΩ ved 20 grader og ca 250 Ω ved 90 grader. Feilkoder kan du også lese ut ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zim Zimma Skrevet September 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Kunne du forklart hvordan jeg skal gå fram når jeg skal lese ut feilkoder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 3, 2010 Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Da må du til merkeverksted (møller) eller finne noen som har VagCom og overgang fra stor kontakt til 2små. For å finne kontaktene drar du ut askebegeret, så drar du det lilleplastdekslet til høyre for askebegeret ut. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasenmo81 Skrevet November 13, 2010 Rapporter Share Skrevet November 13, 2010 Hei,jeg hadde Samme problemet som du fram til i dag,da jeg skiftet Förgaser fotsgummi, veldig enkelt og skifte max 20 min arbeid.Verkstedet jeg bruker fant aldri ut hvorfor bilen min(en golf 1,8 gl Motor)fjusket og var helt rar.så jeg tenke som siste utvei og skifte gummi koblinga Monopointen står på.Vips så var alle problemer løst.Bilen går som ei klokke etter det..:=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg