twogees Skrevet August 27, 2010 Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 (endret) driver å lurer på ny bil, men klarer ikke helt å bestemme om man skal ha en A4 Allroad eller en Q5. Noen erfaringer? har 2 barn :) så bagasjerom og plass bak har endel å si :) Edit: Legger merke til at de fleste a4 allroad leveres med manuelt gir... er det noen spesiell grunn til det? Endret August 27, 2010 av twogees Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet August 27, 2010 Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 (endret) Det med at Allroad leveres med manuelle girkasse er mest sansynleg for at Du skal ha bedre kontroll på bilen på ein dårleg brøyta hytteveg. Bilen skal ikkje gire vekk i frå det giret du vil være i. Automatkassa girer opp eller ned når du ikkje vil det. Info om den relevante modellen. Klikk på den aktuelle modellen. http://www.tv2underholdning.no/broom/audi/q5/2009/ Endret August 27, 2010 av Actros 8x8 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 27, 2010 Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 Jeg ville gått for Allroaden. Har selv kjørt begge bilene og liker den best. Så med mindre du trenger den ekstra bakkeklaringa Q5 tilbyr ville jeg gått for Allroaden. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet August 28, 2010 Rapporter Share Skrevet August 28, 2010 Allroad er definitivt penest av de to. Dessuten, som Audi-Quattro har nevnt før, så er Q5 19 cm høyere enn Allroad, men har bare 2 cm bedre bakkeklaring = dårligere kjøreegenskaper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet August 28, 2010 Rapporter Share Skrevet August 28, 2010 Men, tror du vil synes det er trangt baki sammenlignet med A6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet August 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2010 Takk for tips :) så hvis jeg kjører mest i kø i oslo (hva skal jeg med allroad/q5 da?) så kan jeg velge med automat :) Vurderer sterkt allroad, usikker på bensin vs diesel enda. Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipop79 Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Jeg bestilte en Allroad og får den om et par uker. Ble en liten diskusjon angående q5 vs Allroad i tråden "min" http://www.bilforumet.no/a4-s4-rs4-a5-s5-2001/254644-audi-a4-allroad-2011-a.html Jeg valgte Allroaden fremfor en SUV fordi jeg trengte en ekstra bakke klaring - men ikke fult det behovet som en SUV gir. Samt fordelen med kjøreegenskapene til allroaden. Vil uansett anbefale deg å prøve begge bilene og føle på hva som er best! Siter Obs signaturregler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi170tdi Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 prøv begge, jeg endte opp med A4 allroad, syntes den var best for meg. Det at man ikke får de fleste med automat, tror jeg skyldes at den blir for lik A6 Allroad, tror kun du får 3,0tdi og 2,0tfsi bensin med automat. En annen ting er at Q5 med automat ikke liker norske fartsgrenser, den veksler opp og ned, passer greit i 70 og 110, men ikke så godt i 80 og 100(subjektiv erfaring). Men ellers er plassen i de 2 nesten like store innvendig, da de baserer seg på samme plattform. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet September 11, 2010 Rapporter Share Skrevet September 11, 2010 Du må nesten prøve dem og se hva du liker best. Vil nok tro Allroad'en er høy nok i de fleste tilfeller du skulle trenge det. Samtidig er jeg ganske sikker på den gir bedre komfort og bedre kjøreegenskaper, uten at Q5 nødvendigvis er dårligere. I tillegg er det normalt høyere kostnader med en SUV, gjerne mer slitasje på div. i hjuloppheng osv. Bagasjerommet er også ofte upraktisk utformet. OK volum, men høyt og smalt ift. en stasjonsvogn. Ingen av dem er vel helt ideelle for småbarn med bakovervendte bilstoler som gjerne tar et hav av plass, barnevogn etc... Synes Passat'en jeg hadde bare var passe, og den er relativt stor. Ift. bensin/diesel er det bare ett valg om du skal tenke annenhåndsverdi, det er diesel. De nye med common rail har blitt veldig bra, selv om en 2,0TFSI er en veldig bra bensinmotor med bra dreiemoment. Foreløpig tilbyr de kun denne og 3,0 tdi med automat/S-tronic, slik har det alltid vært med firehjulsdrift på disse. Samme er det med A6'n jeg har, kun 2,7TDI og 3,0TDI av dieselutgavene som kan leveres med firehjulsdrift og automat. Mulig det skjer endringer etterhvert, VW leverte jo Passat'en på slutten med 170hk TDI og DSG sammen med firehjulsdrift.. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-quattro Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Hei! Vi valgte A4 Allroad pga bedre kjørekomfort og bedre kjøreposisjon. Føler ikke at man sitter i en SUV med tanke på takhøyde og sittehøyde inni bilen, eller utseende, men bilen klarer da å kjøre over det meste uten at du trenger å tenke på bakkeklaring. Vet du har hatt Quattro før, så fremdrift på vinteren trengs ikke nevnes. Bilen er retningstabil og krenger lite og lengre støtdempere og fjærer kontra vanlig A4 gjør at den passer bedre på norske veier. Q5 er litt vel stump og hard i fjæringen, noe som føles smårart i en så høy bil. Tror likevel at den kommer til å ha noe høyere annenhåndsverdi enn A4 Allroad og kombinasjonen 2.0TDI og S-tronic er nok veldig komfortabelt. Men som folket sier, kjør begge bilene med forskjellige girkasser og bestem deg selv, lykke til! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipop79 Skrevet September 17, 2010 Rapporter Share Skrevet September 17, 2010 Har du noen formening om annenhånds verdien mellom A4 og A4 Allroad? Hvem vil holde seg best i pris? Siter Obs signaturregler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Jeg tipper muligens Allroad'en kan holde seg noe bedre i pris. A6 Allroad holder seg i alle fall bedre i pris enn en standard A6, men nå er det litt mer som skiller en vanlig A6 og en A6 Allroad, nemlig luftfjæring. Men min som har luftfjæring var likevel en god del rimeligere enn en tilsvarende utstyrt Allroad. Vanskelig å si om det kan overføres direkte til A4'n. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-quattro Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Har du noen formening om annenhånds verdien mellom A4 og A4 Allroad? Hvem vil holde seg best i pris? Skulle tro at Allroad holder seg bedre enn vanlig A4 ja, men opp mot Q5 tror jeg Allroad blir å tape... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-quattro Skrevet Oktober 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2010 Kommet fram til noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg