Gå til innhold

kjøpe bruktbil, hvordan gjøres det?

Ranger emnet


andre88

Anbefalte innlegg

jeg er nå på jakt etter en ny bil.

har funnet en jeg er ganske sikker på at passer mine behov.

tenkte å dra å se på den til helgen, 3,5 timer unna meg.

hvis jeg da etter å ha prøvekjørt den finner ut at jeg vil kjøpe bilen, hva må da gjøres? bilen skal kjøpes med lån og det er heftelser på den nå.

Jeg har aldri tatt billån før, men har fått klarsignal fra låneselskapet, får jeg pengene først inn på min konto eller blir de overført direkte til selger?

kan jeg ta med bilen hjem med en gang? eller må jeg kjøre ned å møte selgeren flere ganger?

 

håper på noen raske svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er heftelser på den så få de fjernet så for som mulig om du skal ha bilen. ellers blir det din gjeld!

om du bestemmer deg for at du vil ha bilen skriver dere kjøpekontrakt. NAF har en god kontrakt som du kan skrive ut ;) så skriver dere salgsmelding, selger leverer inn vognkortet og avtaler tid for overføring av penger, så ordner du forsikring. lurt å sjekke forsikring på forhånd om du skal kjøpe en bil som går godt eller er yndet objekt for tyveri.

 

kan være lurt å ha med seg foreldre eller andre som har kjøpt bil før. gjerne noen som vet litt om akkurat det merket eller den modellen du skal kjøpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg pleier å be banken overføre hele kjøpesummen inn på konto banken får opplyst av kontaktperson i banken til motparten (altså, selger oppgir navn og bank, så skaffer min bank telefonnummer, kid, kontonummer osv selv - for å hindre svindel), deretter så får selger en bekreftelse på at kjøpesummen er betalt inn og at banken dems overtar ansvaret for å utbetale resterende til selger.

Bilen henter jeg i det øyeblikket selger har fått mail fra banken min, eller at han selv har ringt inn og fått bekreftet at beløpet er overført.

 

Hentet bil i Tromsø sist og kjørte ned til Oslo, null stress med denne metoden. Da hadde ikke selger fått inn pengene en gang når jeg kom og hentet den. :)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår