Gå til innhold

hvilken motor skal jeg velge til prosjektbil ?

Ranger emnet


superjenssen

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg hus med en liten garasje, og da melder jo lysten til et prosjekt seg.

 

Prosjektbilen jeg skal ha, skal enten være en 85" sierra som jeg eier den dag i dag, en 82"-85" Granada, eller en Audi 90.

 

Hvilket chassi blir, vet jeg ikke enda, da det blir mange år fram i tid, men jeg tenkte på å anskaffe en motor nå snart, som jeg kan ha i benk å tune å fixe på...

 

hvilken motor anbefaler dere til en av disse bilene, og jeg vil ha ca. 250-300 holdbare hester.

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg har en liten favoritt i 2,2 10v lyden til audi ja... og jeg har like lyst på både 90 å granada... det er bare om d skal være trekk på 2 eller 4... blir ikke 8-er uansett... hvis det ikke er audi åttern du mener da... da er jeg med...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rx-7 motor ? høre spennende ut... hmm, litt som å lære å sykle på nytt å gjøre seg kjent med en sånn en...

 

Nope, motor fra Eunos Cosmo.

3 rotors 2,0L med sekvensiellt turbosystem,

 

Fabrikkens tall er vel sånn der i området 280hk og 400nm

men det påståes at orginale motorer bremser nærmere 330hk

 

mener jeg har hørt rykter om at både RX7, BMW 5 serie og Opel rekord har blitt utstyrt med disse motorene her i landet

 

Angående sykling, nesten ennhver motor som er bryderiet verdt å sette inn i en bil i dag betyr mye el kobling og slange føring.

dette gjelder også en rekkesekser eller V8 med innsprøytning og 4 ventilsteknikk, for jeg håper virkelig ikke at du vurderer å sette inn en utgammal støtstangssak med forgassere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår