Gå til innhold

Biltilsynet/Politi og frontmontert intercooler?

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

skal jo ikke ah noe å si det om støy og avgassnivå er innenfor det det skal være.

Politiet skal ikke kunne si noe på effekten, eller noe teknisk på bilen, men sende deg videre til SVV i verste fall ettersom de ikke er bil-sakkyndige.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakker coolern og røra svart, så synes det ikke så godt. På en vanlig bil (les: ikke banebil) ser det heller ikke pent ut med en svær grå IC inni fangeren. Litt tøft, ja, men ikke fint.

 

Hvis du vil ha dårligere kjøling og dermed motvirke hensikten med en FMIC i utgangspunktet er dette et veldig godt alternativ ja..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha dårligere kjøling og dermed motvirke hensikten med en FMIC i utgangspunktet er dette et veldig godt alternativ ja..

 

Tenkte at et tynt lag lakk ikke gjorde store forskjellen, men ok...My bad:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er redd for å bli stoppa, hvorfor modifiserer du bilen da? da spør man seg jo om å bli stoppa..

 

ja, jeg hater originale biler jeg også.. men du ser poenget

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg er på kanten til å spore av (i forhold til trådens tema) og ikke vet jeg om jeg lærte noe heller, men jeg drev eeeegentlig og søkte etter radiator paint eller engine cooler paint etc for å finne igjen sånne spraybokser med egnet lakk da jeg ramlet over noe om ikke helt annet:

 

http://www.avweb.com/news/maint/182886-1.html Fargelære og kjøling av motorrom!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe å si uansett, så lenge du ikke pøser på med mange lag lakk eller pulverlakkerer.Vanlige radiatorer er jo svarte de, og hvis du tror at du mister kjøleeffekt som gjør at du ikke kan lade mer trykk så sjekk ut eloksering. ;)

 

Edit:

Her snakkes det om luftkjølt motor, men prinsippet er det samme.

Fra boken "Forced induction performance tuning" av A Graham Bell.

 

Heat radiation from the cooling fins is retarded by the presence of oil and mud, so ensure that the fins are clear.Fins that are silver-coloured can have their radiating capacity improved by a coat of matt black paint.

Endret av Viking067

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår