Gå til innhold

Ventil Tikking. Mondeo 2002 MK3


limpo83

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Prøver meg her igjen siden jeg fikk så bra hjelp sist jeg hadde et problem.

 

Har kjøpt meg en ny Mondeo. Denna gangen en 2002 MK3, Men det er litt tikking i Motoren på den som har blitt litt værre.. hører det ikke så godt men hører det..

 

Tikkinga øker etter som jeg gir gass.. ut i fra det jeg skjønner jeg at det enten må justeres på ventilene eller at det er feil på ventilmekanismen.

 

Noen som har peil på pris på og fikse detta?

 

/Anders

97 Ford Mondeo 2,0

02 Ford Mondeo 2,0 Trend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke hvor langt bilen har rulla, men det bør ikke være ventilene som forårsaker tikkinga. På min bil var det noen spjell inni innsuget som var synderen, jeg hørte det bare på tomgang når jeg svingte på rattet å startet AC'en.

 

Innsuget ble bytta (eller deler av det), gikk på garantien for meg da jeg har Ford Norges garanti eller hva det heter.

 

Mulig Mondeo her på forumet kan komme med noen tips, kjenner jeg han rett så svinger han nok innom tråden din :)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2003 Mondeo som også har begynt å tikke litt. Var ute tidligere i dag og prøvde å lokalisere tikkingen. Klarte å lokalisere lyden til rundt sylinderen lengst til venstre når en står foran bilen og ser i motorrommet. Satt et skrujern på metalldelene i motoren og lyttet på håndtaket. Hørte tikkingen best når jeg satt skrujernet på en skru helt til venstre på det jeg tror er innsugingsmanifolden. Hvordan kan en lettest finne ut av om det er ventiltikking eller spjeldakslingen? Er det noe som bør utbedres kjapt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å la være jeg vettu Vice Guy :)

Det er sjelden noe problemer med ventiltikking på disse, kjenner bare til en, og den var min:)

Spjeldene i innsuget har en idiotisk opplagring som etter 120-150k på telleren rett og slett er utslitt. Først begynner det med en svak klirring, blir det ille begynner motoren og dra falsk luft, og er man riktig uheldig så forsvinner et spjeld inn i motoren...

Kjør innom Ford, de hører fort hva som er problemet

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår