Gå til innhold

Mercedes-Benz E-Klasse 230E (w124) Manuell Girkasse?


ChevroletVan

Anbefalte innlegg

Manuell kasse i en sånn bil :) Har hatt en 300D med manuelt gir og kjørt en med automat, de passer virkelig ikke å ha manueltgir. Min skrapte også på girskifte til 4-gir, men den kassa hadde vel til gjengjeld gått en halv million da :)

 

Med mindre det er så at du har en manuell-kasse allerede og trenger en ny en fordi din har haverert da :) Tolka tråden som at du skulle bytte over fra auto..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuell kasse i en sånn bil :) Har hatt en 300D med manuelt gir og kjørt en med automat, de passer virkelig ikke å ha manueltgir. Min skrapte også på girskifte til 4-gir, men den kassa hadde vel til gjengjeld gått en halv million da :)

 

Med mindre det er så at du har en manuell-kasse allerede og trenger en ny en fordi din har haverert da :) Tolka tråden som at du skulle bytte over fra auto..

 

 

Neinei, den har manuell fra før... Men så mangler girkassa...

 

Som du ser her;

49_-1031085846.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta en ringerunde til div. høggere ja. Jeg vet det sto et par med manuelt gir på kjells bilopphogging på evje, når jeg var der for noen uker siden. Jeg er usikker på hva som passer overens mellom diesel/bensin, men vil tro det stort sett er likt. For sikkerhets skyld bør du sjekke fasit her inne(han heter Einar) :D :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror som sagt man kunne velge, men det vanligste var nok 4 gir. Mercedes har alltid hatt lange utstyrslister, og stor valgfrihet for kjøperen.

 

Ta en telefon til kjells du, de har det meste.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo gjøre det over helga :)

 

Takker for svar da ;)

 

Bare hyggelig :) Tilleggstips; de har lørdagsåpent!

 

Jeg bor i kristiansandsområdet, og selv om det fins bilhøggere her, drar jeg alltid til evje når jeg skal ha noe. Nå sist fikk jeg panser, hovedlykt, blinklys og skjerm til en pris på 1000kr. Så det er som oftest verdt kjøreturen :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) Tilleggstips; de har lørdagsåpent!

 

Jeg bor i kristiansandsområdet, og selv om det fins bilhøggere her, drar jeg alltid til evje når jeg skal ha noe. Nå sist fikk jeg panser, hovedlykt, blinklys og skjerm til en pris på 1000kr. Så det er som oftest verdt kjøreturen :)

 

Jeg bor på Birkeland, så er ikke lange turen til Evje derfra nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Birkeland, så er ikke lange turen til Evje derfra nei ;)

 

WTF!! Bodd der lenge eller? :) Bodde der selv fra august i fjor til mai i år :)

 

Kjells Biler i Lillesand har ALT til Mercedes :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår