Aleksaah Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Hei alle sammen :) Jeg kjøpte meg for en tid tilbake en Passat 2000 modell med en 1,6 liters motor. Til min store fortvilelse oppdaget jeg en rekke feil med bilen etter kort tid til tross for gode undersøkelser før jeg kjøpte den. Jeg kjørte den til den lokale VW forhandleren og fikk beskjed om at dette var et trygt kjøp. Samme sa tidligere eier (kjøpte av en bruktbilforhandler). Har nå satt advokat på saken da det er kontraktbrudd. Uansett, forhandleren er ikke villig til å rydde opp og bilen er tilnærmet ikke brukende. HVER gang jeg tråt inn clutchen stopper motoren. Har prøvd å søke mye på temaet, men med lite hell. Kan noen her inne som har peil gi meg litt input på hva som kan være galt? Håper på svar, og dersom det mangler info så si i fra!! Mvh Aleksander Hansen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Første bud er å sjekke feilminne. Dra innom møller, eller en med vag com. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 kan være noe feil med clutch bryteren, noe problemer under vanlig kjøring? Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksaah Skrevet August 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2010 Jeg har ingen problemer under kjøring, kun når jeg frier ut motoren, feks. inn mot lyskryss osv. Det som skjer da er følgende: Der motoren normalt skal stabilisere seg på tomgangsturtall fortsetter den å falle ned mot 200 omdreininger. I svært få tilfeller klarer den å hente seg inn igjen, men vanligvis (90% av tilfellene) dør den bare ut. Om jeg da slipper clutchen starter den fint, alternativt starter den også enkelt med nøkkel og går fint. Virker som problemet kun forekommer når jeg frier ut motoren. Merkelig... Er forresten ny lambdasensor på den. Mvh Aleksander Hansen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg