Gå til innhold

Turtallssusing

Ranger emnet


arnearne

Anbefalte innlegg

Morn!

 

Ble idag endelig ferdig med å montere anlegget mitt i bilen og ble ganske fornøyd etter å ha stilt det ordentlig inn.. Men så skulle jeg kjøre en tur og da kom det en stor skuffelse da det begynte å "suse" sammen med turtallet på bilen, altså at det suste i en høyere tone/hertz da turtallet ble høyere. Gikk selvfølgelig an å overdøve dette, med det ble litt slitsomt i lengden. Anlegget jeg har skal være greit men spilleren er litt jalla og fulgte med bilen. Kan det være den? Evt. noe annet?

 

På forhånd takk :)

Golf 1.8 sport '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

 

"Ved montering av forsterker er det en gylden regel å legge en ekstra kabel mellom radioens chassis og jordingspunktet til forsterkeren."

 

Dette vil sei feks den ekstra ledningen som pleier å vær i midten av signalkabel da? som jordes fra chassi på spiller til jordingspukt til forsterkerene? det må eg prøve, bare for å gjøre det,,

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta spilleren litt ut og legg ein signalkabel ut ifra spiller og til forsterkeren. Denne kan godt legges ut gjennom ei dør og inn via bagasjerommet.

Du har vel skikkelige kabler til spilleren? (originale holder ikkje)

Forsterker har vel skikkelige kabler og bra jording?

 

Du seier at du har prøvd det meste, men det hjelper jo ikkje oss med å gi tips, når du ikkje skriver kva du har prøvd!!

 

Og hugs at ved all bilstereokobling skal anlegget være strømløst. Det enkleste er å ta vekk jordingskabelen på batteriet

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem, men det kan ikke være spilleren, siden den kjøpte jeg ny for noen uker siden, Kan det være jordinga? siden det holder vel ikke å feste den i en skrue til baksetene? Signal kabel og strømkabel er på hver sin side, så det kan ikke være det. Vil gjerne finne ut hva det kan være.

 

Kan selfølgeligt ikkje være spilleren da alle veit at den må være iallefall 2 måneder før dei kan ryke.

Sia strøm og signalkabel er på kvar sin side, so kan det selfølgeligt ikkje være det!

 

Sånn må du ikkje tenke!

Sjekk alt.

Anlegget skal være strømløst ved all kobling.

Jordinga skal være skikkeligt ved første opkobling. ellers kan både spiller og forsterker gå til helvete og du bruker masse tid på feilsøking.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår