Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Beinet1

Beinet1`s pickup tråd

Rate this topic

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er igang med å gi min trofaste arbeidsbil et nytt liv. Planen er ikke helt klar enda om hvordan dette ender, men foreløpig lar jeg bildene tale for prosjektets fremgang :)

 

DSC00343.jpg

 

DSC00464.jpg

 

DSC00557.jpg

 

DSC00561.jpg

 

DSC00563.jpg

 

P.S.

Om noen har en veltebøyle for salg, så gi meg et pip :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har du flere bilder av rustarbeidene? Regner med du måtte ta hjulhusene bak om de ikke ble fikset for flere år siden. Hvor ille var det egentlig foran bakhjulene? Regner med min er bra kjeks der nå også. Andre steder?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Har du flere bilder av rustarbeidene? Regner med du måtte ta hjulhusene bak om de ikke ble fikset for flere år siden. Hvor ille var det egentlig foran bakhjulene? Regner med min er bra kjeks der nå også. Andre steder?

 

Hei,

 

Det var dette området som var det verste:

DSC00464.jpg

 

Typisk med disse bilene er at det ruster i plateskjøtene i bakre hjulbuer og i plateskjøten mellom baksjerm og kanal foran bakhjulene. Alt dette kunne vært hindret hvis bilene hadde fått en skikkelig omgang hulromsbehandling fra fabrikk. På min bil hadde det rusta hull i kanalen der baksjermen var festet. Som du ser av bildet, så måtte jeg kappe ut litt av baksjermen, sveise igjenn hullet i kanalen og sveise platen tilbake på plass. Ellers så måtte jeg sveise begge kanalene både fremme og bak. Støtdempertårnene bak trenger en liten omgang de og, men er egentlig ikke så gale. Resten av bilen var typisk lakkrust fra steinsprut osvosv. Nå er kanaler og hulrom på bilen sauset inn med Biltema sin hulromstectyl. Det gikk med 4 liter, og bilen dryppet tectil i 2 dager etterpå :) Sprett ny frontrute er og montert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tårnene bak var noe av det første som dukket opp på så å si alle pickuper. Også der er det mangelfull eller manglende fuging og tectylering på hjulsiden som har skylden.

 

Du må ikke finne på å kjøre uten tårnstaget i motorrommet. Da kan du regne med at frontruta sprekker iløpet av dager. Bilen er generelt ganske fleksibel. Det knirket i frontrutelista mi da jeg skulle over en 5-10cm brøytekant/høydeforskjell inn på gårdsplassen fra vegen. Apropos; ruteramma mi hadde også rust, bare etter en håndfull år.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Da var de kommet farge på fangerne og disse er montert på plass. Videre arbeid med prosjektet blir lagt på is en stund siden talmodigheten til kona har komt til veis ende. Jeg må likevel si at jeg er fornøyd med resultatet så langt. Det ble jo en helt annen bil... Satser på felger til våren :)

 

DSCN2643.jpg

 

DSCN2644.jpg

 

DSCN2645.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei se der ja. Det ble som en ny bil jo. :thumb Hvis det er sjeldent du kjører taterlass slik som på første bildet kan du med fordel skru av bakrutegitteret og gjerne legge på så mørk film du selv føler for.

 

Åssen stand er presenning og karmer i rent visuelt etter +/- ti år på vegen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hvorfor valge du orginal-fargen når du først skulle lakke omigjen hele bilen? :P

 

Det hele var snakk om pris. Hvitfargen som er brukt er en Mercedes lastebilfarge som lakkereren hadde liggende i bøtter og spann. Jeg fikk derfor billig lakk :) Denne er mye hvitere enn orginalfargen som er mer kremhvit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da var EU-kontrollen i boks :) Nye støtdempere fremme og nye bremser bak var det som skulle til. Registerreima + strammehjul ble byttet i samme slengen, og dette var tydeligvis på tide. Vurderer nå å selge bilen da det er veldig tungvint å kjøre hjemmom etter jobb for å bytte bil slik at jeg kan hente ungene i barnehagen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.