Beinet1 10 Report post Posted August 13, 2010 Hei! Jeg er igang med å gi min trofaste arbeidsbil et nytt liv. Planen er ikke helt klar enda om hvordan dette ender, men foreløpig lar jeg bildene tale for prosjektets fremgang :) P.S. Om noen har en veltebøyle for salg, så gi meg et pip :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
JensO 10 Report post Posted August 14, 2010 jeg har! send meg en mail på jenso _a_ jenso _dot_ net Quote Share this post Link to post Share on other sites
Beinet1 10 Report post Posted August 24, 2010 Jenso: Takker for handelen. Denne kommer gjerne på etterhvert. Nå er bilen nesten ferdig montert igjen. Venter kun på fangerne som er inne og får litt lakk på seg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skody 10 Report post Posted August 24, 2010 Har du flere bilder av rustarbeidene? Regner med du måtte ta hjulhusene bak om de ikke ble fikset for flere år siden. Hvor ille var det egentlig foran bakhjulene? Regner med min er bra kjeks der nå også. Andre steder? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Beinet1 10 Report post Posted August 25, 2010 Har du flere bilder av rustarbeidene? Regner med du måtte ta hjulhusene bak om de ikke ble fikset for flere år siden. Hvor ille var det egentlig foran bakhjulene? Regner med min er bra kjeks der nå også. Andre steder? Hei, Det var dette området som var det verste: Typisk med disse bilene er at det ruster i plateskjøtene i bakre hjulbuer og i plateskjøten mellom baksjerm og kanal foran bakhjulene. Alt dette kunne vært hindret hvis bilene hadde fått en skikkelig omgang hulromsbehandling fra fabrikk. På min bil hadde det rusta hull i kanalen der baksjermen var festet. Som du ser av bildet, så måtte jeg kappe ut litt av baksjermen, sveise igjenn hullet i kanalen og sveise platen tilbake på plass. Ellers så måtte jeg sveise begge kanalene både fremme og bak. Støtdempertårnene bak trenger en liten omgang de og, men er egentlig ikke så gale. Resten av bilen var typisk lakkrust fra steinsprut osvosv. Nå er kanaler og hulrom på bilen sauset inn med Biltema sin hulromstectyl. Det gikk med 4 liter, og bilen dryppet tectil i 2 dager etterpå :) Sprett ny frontrute er og montert. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skody 10 Report post Posted August 25, 2010 Tårnene bak var noe av det første som dukket opp på så å si alle pickuper. Også der er det mangelfull eller manglende fuging og tectylering på hjulsiden som har skylden. Du må ikke finne på å kjøre uten tårnstaget i motorrommet. Da kan du regne med at frontruta sprekker iløpet av dager. Bilen er generelt ganske fleksibel. Det knirket i frontrutelista mi da jeg skulle over en 5-10cm brøytekant/høydeforskjell inn på gårdsplassen fra vegen. Apropos; ruteramma mi hadde også rust, bare etter en håndfull år. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Beinet1 10 Report post Posted September 8, 2010 Hei! Da var de kommet farge på fangerne og disse er montert på plass. Videre arbeid med prosjektet blir lagt på is en stund siden talmodigheten til kona har komt til veis ende. Jeg må likevel si at jeg er fornøyd med resultatet så langt. Det ble jo en helt annen bil... Satser på felger til våren :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skody 10 Report post Posted September 8, 2010 Hei se der ja. Det ble som en ny bil jo. :thumb Hvis det er sjeldent du kjører taterlass slik som på første bildet kan du med fordel skru av bakrutegitteret og gjerne legge på så mørk film du selv føler for. Åssen stand er presenning og karmer i rent visuelt etter +/- ti år på vegen? Quote Share this post Link to post Share on other sites
coworth-racing 10 Report post Posted October 6, 2010 hvorfor valge du orginal-fargen når du først skulle lakke omigjen hele bilen? :P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Beinet1 10 Report post Posted October 28, 2010 hvorfor valge du orginal-fargen når du først skulle lakke omigjen hele bilen? :P Det hele var snakk om pris. Hvitfargen som er brukt er en Mercedes lastebilfarge som lakkereren hadde liggende i bøtter og spann. Jeg fikk derfor billig lakk :) Denne er mye hvitere enn orginalfargen som er mer kremhvit. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Beinet1 10 Report post Posted February 8, 2011 Da var EU-kontrollen i boks :) Nye støtdempere fremme og nye bremser bak var det som skulle til. Registerreima + strammehjul ble byttet i samme slengen, og dette var tydeligvis på tide. Vurderer nå å selge bilen da det er veldig tungvint å kjøre hjemmom etter jobb for å bytte bil slik at jeg kan hente ungene i barnehagen.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Beinet1 10 Report post Posted February 10, 2011 Da var den lagt ut for salg: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26778348 Quote Share this post Link to post Share on other sites