wicky124 Skrevet Februar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 skjetten?ikke så langt unna stovner med andre ord..blæ...så nært..men akk så fjernt... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 pump pump PUMP it up... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzmod Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Originally posted by wicky124 pump pump PUMP it up... Hehe... du sliter nå, eller? Står denne bilen på et varmt sted, med lys? Er det jævlig vanskelig å komme til? Kan prøve å hjelpe deg, siden alle andre er så kjipe.. Er 5 minutter unna deg eller.no Siter - magz - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 heeeeeey yaaaa....hehe...står nok ute..men kan jo flytte den inn i garasjen vår..bedre med lys der ja..ringer deg imora rundt 12/13tiden så vet jeg mer... thænx.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Skal en tur i oslo og jeg kan sikkert komme innom å prøve. Sitter skruene til dynamoen hardt? Har du verktøyet? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Sikkert ordna na men, er ikk nodvendig a losne dyndynamo pa MB motorn, er en skrue ved sia toppen som man justerer strammeren pa. hvis man ikke ser assen reima star sa bor man ha en annen MB eller tegning a kikke pa, reima gar en veldig kronglete vei, ikke sa vanskelig, men vanskelig a skj;nne hvor den skal ga. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 veit hvilken vei den skal gå..hva trengs av verktøy da?anyway..skal kanskje få noen til å se på det iløpet av dagen.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 TRUR det var 13, 13 pipe, forlenger og skralle, trur ikke du må ha av vifte"huset", men det mener jeg er solide klipps som lett taes med skrutrekker. er over ett år sia jeg var med på det på 230, siste merca jeg gjorde det på var 250D og der er det automatisk strammer så husker ikke helt sikkert, men skruen er litt spesiell og ligger på høyre side av toppen framme sett forfra. Frels meg fra 86 250D som går på 4 syl, har vært nok oppui der....:rolleyes: :cool: Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Frels meg fra 86 250D som går på 4 syl, har vært nok oppui der....:rolleyes: :cool: Du har tydeligvis ikke vært nok oppi der for du har gått glipp av en sylinder. 86 250 diesel har 5 sylindre. Jeg beklager, så ikke at han skrev GÅR på fire Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by Delta Du har tydeligvis ikke vært nok oppi der for du har gått glipp av en sylinder. 86 250 diesel har 5 sylindre. Den kan fortsatt gå på 4 da din tullebukk.... :D Wickster: Det er en grunn til at viftereima på bilen din er hoppet av. På motoren din sitter det noe som kalles for "vogge" (er ikke sikker på riktig betegnelse), det er en automatisk strammer for reima, den skal ta opp vibrasjoner osv. På den er det et løpehjul som bli skjevt når det er slitt, og det fører til at reima hopper av. Å bytte viftereima på den bilen er ikke så vanskelig, man må bare vite hvordan man skal gjøre det hehehe En ting... FØR du begynner å løsne på den strammern som er nevnt tidligere må du løsne hele vogga, hvis ikke ødelegger du hele mekanismen. Asim.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ebola Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 reima på denne modellen er enkel å skifte, først løsner du bolten nede på strammeren med en 17mm pipe, deretter slakker du reima ved å bruke en 13mm pipe som du setter på den avlange bolten som sitter i mellom motorblokka å servopumpa, monter ny reim, og gjør det i motsatt rekkefølge.. Siter 2001 Volvo V70 T5 TS-R 1994 Mercedes E-220 Cabriolet (Solgt) 1983 Bmw 325i (Solgt) Ebola... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 joa..den hoppet av fordi den ene runde dingsen hadde løse skruer...og igjen....jeg klarer ikke å bytte den as...hmmmmmmmm......... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Lenge leve Ebola!!hehe..han fixet den på ett par minutter mens jeg sleit i flere dager...og han gjorde det gratis... thænx man! Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Delta Du har tydeligvis ikke vært nok oppi der for du har gått glipp av en sylinder. 86 250 diesel har 5 sylindre. Jeg beklager, så ikke at han skrev GÅR på fire Tru meg, har vært nok oppi der, har hatt av toppen på samme bil 2 ganger, gikk bare på 2 syl etter første gangen, litt vel mye ventilsliping, hadde aldri brukt MIRA før så, vant med NEUMAN. Men greit det, så hva du skreiv i denna farga . reima på denne modellen er enkel å skifte, først løsner du bolten nede på strammeren med en 17mm pipe, deretter slakker du reima ved å bruke en 13mm pipe som du setter på den avlange bolten som sitter i mellom motorblokka å servopumpa, monter ny reim, og gjør det i motsatt rekkefølge.. Hadde glemt 17 mm`ern, sorry, men du fikk jo gjort det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Syntes det er dårlig at det tok 2 dager før wicky124 fikk hjelp! Det er mange fra Osloområdet her som kunne hjulpet til..... Vi bør vel kunne hjelpe hverandre, og hvertfall når det er så enkle ting det er snakk om. Glad jeg har Falken-medlemskap! Vi trenger mere Ebola! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.