Gezzel Skrevet August 10, 2010 Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 Hei,Hei ;) Jeg sliter litt med en Golf 4 1,6 - SR Som har gått snart 180000km. Jeg kjøpte denne for 5-6 mnd siden! Det var en dag jeg skulle skifte olje så skrur jeg av Oljepåfyllings lokket der lå det ganske mye Majones. Jeg har sliti med at vannet blir borte etter 3 dager, at jeg liksom må fylle opp igjen! Olja var ikke grå eller noe ufarget! Bilen går også og småfjusker! Jeg lurer også på om hvordan man finner ut om det er gåen topp pakning? Er det bare å ta en comp test også ser man om den er tett? Er det noe annet som kan være galt? Takk :jerkoff: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 10, 2010 Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 "Majonesen" er normalt, det er kondens. Oppstår spesielt ved småkjøring. Da er det verre med kjølevannet. Det kan jo hende du har en lekkasje... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gezzel Skrevet August 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 Det lekker ikke under bilen eller! Jeg kjører langt vær dag, Skjeldent småkjøring! Så rart at majonesen kommer da, Har også hørt at disse Golfene sliter litt med åndinga! Men Via en Comp test finner jeg vell ut om det er noe som ikke stemmer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet August 10, 2010 Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 Bare av nysgjerrighet, hva er denne majonesen? Har ikke hørt det uttrykket før...:wonder: Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 10, 2010 Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 Bare av nysgjerrighet, hva er denne majonesen? Har ikke hørt det uttrykket før...:wonder: Emulsjon heter det når to væsker som ikke er løselig med hverandre blandes. I dette tilfellet olje og vann.. :) Det som skjer er at oljedamp fra motoren kondenseres i toppdekselet, dette skjer enten som Jhce sier pga mye småkjøring der motor ikke blir varm og/eller ved bruk av en mindreverdig olje, eventuelt lekkasje mellom kjølekanaler, defekte pakninger e.l. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet August 10, 2010 Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 Greit å vite, takk:) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gezzel Skrevet August 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2010 Noen som har vært borte i dette ? Må vell være topp pakningen som har gått! Er det mye jobb og bytte den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 12, 2010 Rapporter Share Skrevet August 12, 2010 Hvis det blir borte kjølevann og det ikke lekker noe sted er det mye sannsynlig at den går inn i motoren. Enten i olja eller i sylinda eller beggedeler. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gezzel Skrevet August 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2010 Jeg synes det er merkelig at ikke oljen er grå!? Oljen skulle jo ha vært grå og luktet frostveske! Jeg får se om jeg bytter topp pakning over helgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 13, 2010 Rapporter Share Skrevet August 13, 2010 Jeg synes det er merkelig at ikke oljen er grå!? Oljen skulle jo ha vært grå og luktet frostveske! Jeg får se om jeg bytter topp pakning over helgen! Kjølevæska behøver ikke å gå over i olje ved defekt toppakning. Det kommer an på hvor bruddet/skaden i toppakningen sitter. I noen tilfeller blir det lekkasje mellom kjølekanal og sylinder, og da fordamper kjølevæska enkelt og greit. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gezzel Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Problem løst! Har plukket av toppen og planet den! Den var ganske skakk. Nå lekker det ikke kjølevann og majonesen er borte vekk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsundby1 Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 Har samme problem som deg.har en lekasje i bunnpanna på min golf og ser at det er blå kjølevann i olja. var det mye arbeid å bytte dette selv?slipte du toppen?tok du bilder under operasjonen? fint om du kunne svare meg på mail siden jeg ikke er innom forumet så ofte. frode_sundby@yahoo.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg