Gå til innhold

Ulyd i clutch/girkasse Toyota Hilux

Ranger emnet


Pilsner

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da jeg skulle kjøre hjem, så kom det en klakkelyd fra girkassa.

Jeg kom meg ikke helt hjem før alt låste seg, å jeg måtte taues hjem.

 

Fikk høre at det var girkassa som var gåen, så jeg byttet den i går. MEN, da jeg hadde skrudd sammen alt, var den samme lyden der.

 

Så, da må det jo være ett eller annet i clutchen? Er den 87mod Hilux 2.4d

 

Lyden kommer når bilen står å går i fri, når jeg tar inn clutchen blir lyden litt svakere.

 

Hørte det kunne være utløserlageret som var gåent, men tviler nesten på det.

 

Har også en liten lekasje i slavesylindern, vet ikke om det har noe å si?

 

Noen som har noen tips?

 

Takker for svar!

 

Ørjan

 

-----------------------------------------

 

EDIT:

 

Hilux ulyd

 

Har byttet clutch og utløserlager.. Samme lyden enda.

 

Som dere hører så forsvinner lyden når jeg trør inn clutchen.

 

 

Hva kan det være?

Endret av Pilsner
Nå med film!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du byttet ikke clutch og utløselager i samme slengen? Mulig det er utløselager som bråker. Så du noe tegn til slitasje??

 

Nei, var litt for lat å ivrig i å få bilen i gang igjen.. Dumt gjort, men man lærer jo alltid.

 

Utløserlageret virket helt ok, var litt slakk i det. Er ganske newb så jeg så ikke etter noe slitasje. Har bestilt nytt utløserlager.

 

Tar bilder i morgen av clutchen.

 

Men, syns det virker rart at det kun er det lageret, når jeg kjørte så låste det seg. Hørtes ut som noen tannhjul lå å knaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at noen Hilux og Landcruiser har hatt problem med at kjølevann (Frostveske) har kommet inn i girkassen.. Dette er ikke så bra for tannhjulene. skjedde med en jeg kjenner. Det begynner som gnissing/rasling så låser den seg helt. Er vist populært å bygge om til luftkjøling av kassa isteden..

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at noen Hilux og Landcruiser har hatt problem med at kjølevann (Frostveske) har kommet inn i girkassen.. Dette er ikke så bra for tannhjulene. skjedde med en jeg kjenner. Det begynner som gnissing/rasling så låser den seg helt. Er vist populært å bygge om til luftkjøling av kassa isteden..

 

 

Hørtes ikke bra ut.. Men, rart at den samme lyden kom med engang på den nye girkassen jeg satt inn. Kan jo ikke ha rukket å rent så mye kjølevæske inn. Hvordan bygger du om til luftkjøling av kassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt av clutchen nå, klarer ikke å se at noe er galt. Heller ingen andre som vet. La merke til at inni fjærene på clutchen, var det noen løse sylinderformete saker. Skal de være løs? Var 1stk løs inni pr fjær. Clutch lageret hakket litt når jeg snurret rundt på det.

 

Noen som vet?

 

:idea:

 

10082010.jpg</noscript>"]<script src='http://img808.imageshack.us/shareable/?i=10082010.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>10082010.jpg</noscript>[/url]

Endret av Pilsner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår