Gå til innhold

Nissan Sunny 1.6 Styling


nismo21

Anbefalte innlegg

Hei jeg eier en Nissan Sunny 1.6 Hatchback.

 

Planen min er slik at jeg ikke orker å bruke 6000 tusen kr på å kjøpe Bodykit til bilen.

 

Så jeg skal lage den selv med å modifisere frontfangeren, bakfangeren å sidekjørt.

 

Så jeg skal kjøpe stålplater som jeg bolter fast nederst på fangeren slik at den får en stilig look.

 

Men jeg tenker å forme det litt med å ha på sparkel pp stålplast trur jeg det heter, men jeg trenger massevis av det.

 

Finnes det noen andre former for sparkel eller masse jeg kan gni utover som tørkner fort som jeg kan pusse ned å forme???

 

Takker for all hjelp jeg kan få:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ville brukt polyester og glassfiberduk. Dette kan du ha oppå stålplatene. når du blander polyesteren må du være rask for den herder fort. Legger du glassfiberduk oppå dette blir det kjempesterkt og sprekker ikke slik stålplasten gjør. Lykke til. Trenger du deler har jeg speil, blinklykter, etc, Lykke til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Legg vekk planene med stålplate og tonnevis med sparkel. Få tak i delefangere fra huggern og kjøp byggeskum på byggmakker/maxbo etc. Dette er enkelt å forme kontra sparkel som tørker for fort. Byggeskum er også porøst og enkelt å arbeide med, samt gjenopprette feilskjæring etc. Utenpå byggeskummet bruker du glassfiberduk og polyester(kjøpes på biltema under båtprodukter) for et hardt skall. Puss ned ujevnheter så godt det lar seg gjøre og legg på sparkel i et tynt lag for å få dekt ujevnheter. Puss godt til en plettfri overflate som er klar til lakkering.

 

Du har mange timers arbeid foran deg om du ønsker et bra resultat.

 

Dessuten er det en egen kompositt tråd her inne på forumet: http://www.bilforumet.no/andre_forum/komposittforum/

 

Ta en titt og les de trådene som er sticky nøye. Mye bra info der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår