Gå til innhold

Hjelp! jeg har kjøpt meg oktavia... trenger råd om et par ting!

Ranger emnet


thor_no

Anbefalte innlegg

Da var handelen i boks. en 99 oktavia med 110 hk tdi innkjøpt. litt grums er det selvsagt og jeg søker råd om følgende problemer:

i følge forrige eier går den i nødmodus ved tung belastning og ca 2500 rpm. luftmengdemåler er skiftet uten at det førte til noen bedring. det har vært snakk om lambdasonden som mulig feilkilde.... komments please! motoren er også usigelig treg i førstegir men går som bare det så fort andregir legges inn... sammenheng?

 

endeleddene har vært skiftet og nå tar de borti felgen ved maks sving. jeg tror forrige eier har blingsa og montert høyre endeledd på venstre side og motsatt. styrestaget er offset i forhold til innfestingen på styrearmen. på min er den slik at staget kommer bakenfor innfestingen i styrearmen og derved nærmere felgen. skal det være motsatt?

 

på en del av disse tdi motorene er det ingen fysisk forbindelse mellom gasspedal og motor. hvordan er det på min? jeg vil ha cruicecontrol og denne er avhengig av en fysisk gassarm å koble seg på....

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke så veldig kjennskap til 110hk motoren, men er det VNT turbo på den? Da kan det være den som går tregt evt som gjør at den går i nød.

Ang cruise så trenger du ikke gå på en fysisk arm. Kjøp cruise controll kit på ebay eller fra kufatec så får du med monteringsveiledning. Monterte det på gamle Polo TDIn min, og på den byttet jeg bare armen, og la opp medfølgene ledningsnett. måtte koble på 2 ledninger til bremsebryteren, og 2 ledninger inn i stikket til hjernen. :) Også må det aktiveres CC med vag-com da :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke så veldig kjennskap til 110hk motoren, men er det VNT turbo på den? Da kan det være den som går tregt evt som gjør at den går i nød.

Ang cruise så trenger du ikke gå på en fysisk arm. Kjøp cruise controll kit på ebay eller fra kufatec så får du med monteringsveiledning. Monterte det på gamle Polo TDIn min, og på den byttet jeg bare armen, og la opp medfølgene ledningsnett. måtte koble på 2 ledninger til bremsebryteren, og 2 ledninger inn i stikket til hjernen. :) Også må det aktiveres CC med vag-com da :)

 

turbo hørtes dyrt ut... huff.hvordan kan dette sjekkes evt fikses. er det noen kjennetegn jeg skal se etter for å se om det er VNT turbo?

 

går nok en bestilling til kufatec i nær fremtid. takk for tipset...

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med turboen bør det ligge inne en feilkode på. Den kan jo leses av med vagcom instrument/program. Tipper at det er i turboen feilen ligger.. En turbo har jo en viss levetid den også, og dersom bilen er 99-mod og aldri byttet turbo på så er nok det på tide.. Ikke spesielt dyrt for turbo til denne bilen, men arbeidet koster dersom du må ha den inn på verksted.

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med turboen bør det ligge inne en feilkode på. Den kan jo leses av med vagcom instrument/program. Tipper at det er i turboen feilen ligger.. En turbo har jo en viss levetid den også, og dersom bilen er 99-mod og aldri byttet turbo på så er nok det på tide.. Ikke spesielt dyrt for turbo til denne bilen, men arbeidet koster dersom du må ha den inn på verksted.

kan motoren skades av å kjøre med dårlig turbo?

 

trengs det noe mer en vanlig garasjeutstyr for å bytte den?

 

hvor får man tak i billig turbo til disse? neppe hos vag.....

 

thor

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt usikker på turbo priser, men biltema har turbo til bilen din

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Chassisdeler/Turbo/

også er det http://www.turbo.no de er vist veldig flinke, og billige har jeg hørt, de både overhaler og selger nye, så det kan bli en billig løsning på deg, lykketil :)

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår