Gå til innhold

Kjøp av Audi 100 2.2 Q sedan?

Ranger emnet


cigaro

Anbefalte innlegg

Som trådtittel sier, så vurderer jeg innkjøp av en 1985 Audi 100 2.2 Quattro.

 

Noen headsup på hva jeg bør se etter angående rust og lignende?

Karroseriet er galvanisert, så det er jo en fordel, men er det div svakheter som kan sees godt uten at bil blir løftet opp på bukk?

 

Har selv hatt en audi 90 i et par år, og den har vært problemfri og rustfri, men det var en 1991 mod.

 

Er det noen andre svakheter på 100 1985 mod? Begynner jo å bli en gammel bil..

 

Hvordan holder bilen seg i pris?

 

På forhånd, Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

All models:

 

* Check for leaks from the power steering pump and steering rack.

* Check the condition of plastic radiator tanks

 

5 cylinder models only:

 

* Start the engine and let it run for a minute. Switch off and count how many times can you depress the brake pedal before you lose the power assist. Less than 10 times means bad bomb.

* Check the oil cooler lines for leaks and corrosion.

Note: Early models doesn't have oil cooler

* Listen for excessive noise at the rear of the car (fuel pump)

Note: Does not apply to WH engine

* While the engine is cold, listen and look for exhaust manifold leaks

 

Turbocharged models only:

 

* Check operation of the after-run coolant pump

* Check the turbocharger oil lines for leaks and corrosion

* During test drive, check if the engine reaches maximum boost (1.3-1.4 on the display)

 

Quattro models only:

 

* Check the operation of differential locks

 

Automatic transmission models only:

 

* Check for leaks from between the gearbox and differential and from the round cover on RH side of the gearbox

* Check differential oil level (requires visit to a mechanic)

Audi V8 3.6 '89

Audi 200tq 10v '88

Audi 80 '73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som trådtittel sier, så vurderer jeg innkjøp av en 1985 Audi 100 2.2 Quattro.

 

Noen headsup på hva jeg bør se etter angående rust og lignende?

Karroseriet er galvanisert, så det er jo en fordel, men er det div svakheter som kan sees godt uten at bil blir løftet opp på bukk?

 

Har selv hatt en audi 90 i et par år, og den har vært problemfri og rustfri, men det var en 1991 mod.

 

Er det noen andre svakheter på 100 1985 mod? Begynner jo å bli en gammel bil..

 

Hvordan holder bilen seg i pris?

 

På forhånd, Takk! :)

se etter rust under bakskjermer

 

:titties:

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat hentet meg en slik 87 mod. Dørhåndtakene på disse bilene er elendige. Var rust rundt bakvindu av alle ting og litt på kanalene. Vet ikke om dette er standard rust eller bare tilfeldig. Ellers må du bare ta en kjøretur å høre etter lyder og kjenne hvordan bilen er å kjøre. Min er en drøm å kjøre, sitter knall bra på veien og meget tight på styring og girskift. Synes det er like god kjørekomfort i denne kontra helt ny audi. Ganske dyre slite deler til disse bilene. Beste du kan gjøre er jo å få tatt en naf test på bilen før du kjøper den. Da går de over å sjekker alt på bilen. Vis du ikke får gjort dette, kom deg værtfall under bilen å inspiser alt av drivverk/understell og motor for slark og lekkasjer. Diffsperrene vet jeg ikke om man kan teste på noen annen måte en på vinterføre. Kanon gode biler dette:D

Opel Vectra 1.7 TD

 

Audi 100 2.2 Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår