Gå til innhold

Noen få spørsmål om 1.6gtd

Ranger emnet


Gulfgti

Anbefalte innlegg

Heisann..

kjøpte meg en gtd motor for å ha i golfen men skulle byttet reg-reim på den, siden man må gøre det med måleur og sånt så tenkte jeg egentlig å drite i det. Åssen skal jeg få stillt den inn når jeg ikke har tilgang til måleur? leste litt rundt på danske sider om at de kjøpte strammeverktøy og måleur på ebay men fant ikke noe der. Er det egentlig viktig å stille inn?

 

Lurte også på det med å ta av toppen og sende den til porting,siden velox-motor sa det hjalp veldig på disse toppene. har også lyst på den kammen dem selger på km-cams. men er vel vanskelig å få kammen riktig stilt?

 

Link til kammen: http://kmcams.com/product_info.php?manufacturers_id=18&products_id=200

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

gammel nå kanskje, men.

 

0 merke svinghjul,

14mm fastnøkkel på bakkant kamaksel

og et lite hakk i reimhulet på dieselpumpa.

 

når du ser 0 på svinghulet, sett den i 1. gir og håndbrekk.

løs mutter strammehjul

løs mutter på reimhjul kam

slå løs kamdrev

bolt til å holde låst reimhjul på diselpumpe, evt du ser omtrent hvor det står, lite hakk i reimhulet, omtrent rett opp.

av med reim og strammehjul, på med nytt.

hold i dieslpumpe-reimhulet til du får på reima riktig.

sjekk 0 punkt svinghjul, lås kam på bakenden med en 14mm fastnøkkel liggende på flatsida mot toppen, og inn i sporet på kammen. passer ganske akkurat.

så kan reima strammes. og til slutt, kam-reimhjulet skrues fast.

da er 0 punkt og kam helt riktig.

timing av pumpa kan gjøres med kaldstarten. løse 3 skruer i front, og en i bakkant av pumpa, vri den fram og tilbake litt. Du hører knakkingen som kommer når du dytter den mot toppen. akkurat der det blir litt knakking er ok. dytt inn igjen kaldstarten og det knakker da nesten ikke. dra ut kaldstart igjen.. og det knakker svakt.

såpass vanskelig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår