remixen Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Ford focus, risting ved gasspådrag. Har kjent litt slark i drivverket fra før (slipper opp gassen, trykker ned gassen= litt hopping). En liten klikkelyd under bilen av og til kan høres, hva er gåent? ett ledd eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logiman Skrevet Juli 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 Ford focus, risting ved gasspådrag. Har kjent litt slark i drivverket fra før (slipper opp gassen, trykker ned gassen= litt hopping). En liten klikkelyd under bilen av og til kan høres, hva er gåent? ett ledd eller? Sjekk motorfestene. Virker som det er en eller flere her som må byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remixen Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 hadde vært en lettelse om det var motorfeste og ikke drivverket som er gåent. Hvordan sjekker man? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logiman Skrevet Juli 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 hadde vært en lettelse om det var motorfeste og ikke drivverket som er gåent. Hvordan sjekker man? Prøv å vrikke og vri motoren selv ved å skyve på den. Kan også være feste som holder kassa og. Har du ikke peiling selv så er det vel enkelt å få et verksted til å sjekke det ut for deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Juli 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 Kan nesten garantere at dette er drivakslene som må byttes. Standard Focussykdom :( Du får billige aksler fra USA via Ebay, men de kan være noe hærk å bytte, særlig på venstre side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remixen Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 Så det kan ikke være CV-leddene altså? Og hvor mange timer tror du de bruker på å bytte drivaksler på verksted?:( Selv om jeg mekker på bil, føler jeg ikke at det kan være en jobb for meg enda! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Hvis du med CV-Leddene mener leddene på akslene, så jo, det er disse. Men man bytter ikke dem da det er billigere å bytte aksler. Innerste leddet er egentlig en del av akslen, så jeg tror du skal slite med å bytte dette. Høyre side er enkel å bytte når du først får ut torxskruen som låser bærekula (denne må som regel bores ut). Venste side er et helvete å få ut av kassa, så du må bruke glidehammer til du ser mann med ljåen ;) På mekonomen koster akslene ca 7.000 til sammen, sikkert 4 timers jobb i tillegg... minimum :( Kjøper du aksler på ebay får du de ferdig momset inn i landet for ca 2.500kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg