mercejenta Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 hei, jeg har kjøpt meg et prosjekt som jeg skal jobbe med i vinter når jeg er hjemme fra sjøen. prosjekte mitt er å total restaurere en mercedes 300 ce 24 vent 91 mod. orginalt er d 218 hk i denne bil men jeg ønsker å få 400 hk på den. hvordan kan jeg trimme den beste måten? budsjette er på 25 tusen på motoren. å hvordan kan jeg gjør dette lovelig innen for lovens lange arm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hufsa Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Tror motor budsjettet ditt kommer til å sprekke ganske så fort, viss du ikke kommer over et brukt mosselman kit kanskje, men er ikke sikker på at du får ut såppas av det da. Siter - Mercedes 190E Svære hjul edition Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 http://turbobandit.com/shop/ Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercejenta Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 aha. dette mosselmann kite du snakker om , er vel turbo det? der er vel andre måter å trimme en å bruke turbo ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 aha. dette mosselmann kite du snakker om , er vel turbo det? der er vel andre måter å trimme en å bruke turbo ? ja, men for å få 400 hk bør du bruke noe pustehjelp.. om ikke så ryker 25k langt før 300 hk Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Klart det finnes andre måter å trimme på enn turbo, men å hente 400 hk ut av en gatemotor på 3 liter, 24V og 218 hk krever overldaing eller ekstreme tiltak som du neppe har verken råd eller peil til å få gjort. Så da står man igjen med overlading, som foregår enten ved turbo og kompressor, for å få over 400 hk, må du teoretisk ha ett bars overtrykk, da må også motor tåle det, og ikke minst, du må ha motorstyring som takler det. Det har du ikke orginalt, og du må regne med å skifte stempel, muligens råder, innsprøytning/tenningsanlegg og en del andre modifikasjoner, du greier sikkert å få 400 hk med tilnærmet orginal motorstyring, men så var det holdbarhet og kjørbarhet da. Mitt tips. Finn deg en mere engnet motor i utgangspunktet, f.eks. en 320 eller kanskje en 3.6 AMG, så kan du begynne utifra dette, ville kanskje vurdert en telefon til Torbjørn Flenstad som kjenner disse motorene godt, og trimmer de til "daglig". 300E-24 er ikke kjent for å være en voldsomt solid og bra motor. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercejenta Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 takk for tipset. kansje 400 hk blir litt i det meste laget. men vil det være så dyrt vist jeg importerer alle delene fra polen, tyskland og usa? vist jeg skal bruka 25 tusen hvor mye hester kan jeg få da? og hvem er denne Torbjørn Flenstad? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai_G Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Finnes det ikke "bolt-on" Twinturbokit til disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 Jo det gjør det, iallefall til 12V, men jeg tror bare det koster mere enn 25.000,- etter hva jeg har hørt. Mercejenta: Anbefaler deg en tur inn på MBE. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercejenta Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 ok hvor mye er realistisk å trimme da ? vil ha bedre aks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Har du prøvd bilen noe særlig, en 300E-24 går slettes ikke dårlig orginalt. Men som sagt, ta en telefon til Torbjørn Flenstad/Flenstad Tekniske, så kanskje du blir litt klokere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercejenta Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 jeg har vært sjafør på denne bilen i snart et år. jeg kjørte mye for han som eide den før. bilen går greit den men jeg er glad i hk. får aldri nok hk veit du . men takk for tipeset jeg skal ringe han så snart jeg kommer meg på land. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 http://www.flenstadtekniske.com/ Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Husk også å sjekke at alt er i orden med motoren som den er nå. Småfeil kan føre til at bilen går dårligere... En skikkelig storservice kan gjøre underverker! Gjelder også girkasse, spesielt hvis du har automat. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercejenta Skrevet Juli 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 det skal jeg gjøre takk for tipset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg