Gå til innhold

Koble G.A.S 4 veis Audio input forsterker med 2 Veis Cube forsterker ?? (Med bilder)

Ranger emnet


Audi4Life

Anbefalte innlegg

Har lest litt rundt her angående koble to forsterkere sammen, men mangler litt informasjon for å få dette riktig. G.A.S forsterkeren skal kun dra en G.A.S Basskasse, mens Cube forsterkeren skal dra et Frontsett fra Fusion med Twiter og en 5.25" i tilleg til to 6*9" i hattehylla. Problemet er om jeg er nødt til å dra en ny strømkabel fra batteriet til cube-forsterkeren eller om jeg kan dele Strømkabelen til G.A.S forsterkeren og bruke kun den ene? Jeg er også usikker på om jeg kun trenger å bruke Audio output'en på G.A.S forsterkeren og sette phono kabler inn i Audio Input'en til Cube Forsterkeren. og kan jeg kun dele signalkabelen til G.A.S forsterkeren og bruke den på den andre forsterkeren?

 

?action=view&current=22072010131.jpg

 

22072010125.jpg

 

22072010126.jpg

 

22072010127.jpg

 

22072010128.jpg

 

22072010129.jpg

 

22072010130.jpg

 

22072010131.jpg

 

Noen tekniske data:

* Gas Silver c4001 Forsterker. Mer info:http://www.bilsport.se/news.php?id=33716

* Cube Dgs 2100 Med 400 watt to kanals Forsterker.

* Fusion NV-CMST1 Frontsett

Pioneer ts-a6802i med 260w 6*9"

Basselement MTX Audio 12" Tunder 6000

Endret av Audi4Life

97 Audi A4 1.6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å koble 2 forsterkere sammen er noko heilt anna enn det du driver med!

Det finnes forsterkere der du kan koble 2 stk sammen for å få masse effekt for å drive eit skikkeligt basselement.

 

Du har 2 forsterkere der det er naturligt å bruke 1 strømledning som blir delt via ein splitter i nærheiten av forsterkerene.

 

Om du har tjukk nok strømledning no eller om du må legge opp ein tjukkere ledning, kan eg ikkje vite uten opplysninger om strømledningen du har no

Hugs at jordingen skal væra like tjukk som plusskabelen.

 

Har du ikkje ein spiller med 3 utganger på, må du dele opp signalet med y-ledd, eller bruke phono ut på ein forsterker til den andre forsterkeren

Er ikkje noke hokus-pokus dette. Alle inganger skal ha signal ifra ein utgang. (utgangen er ifra spiller eller ein forsterker som har dette)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke ut som et stort inngrep nei. Det betyr altså at jeg trenger å bruke en av de to utgangene til G.A.S forsterkeren og sette phonokabel fra den til den ene Inngangen til cube forsterkeren. men ved bruk av phonokabel trenger man ikke signalkabel, eller må det kjøpes phonokabel med en signalkabel i midten? etter dette igngrepet trenger jeg å dele strømkabelen fra batteriet(kabelen er 42mm) og plugge en del til G.A.S forsterkeren og en annen en til cube'en. etter jeg har gjort dette, legger jeg opp en jordingskabel. Når dette er gjort er det bare å koble til kablene til høytalleren, eller er jeg fortsatt på villspor?

97 Audi A4 1.6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår