Gå til innhold

steinhard bremsepedal før oppstart

Ranger emnet


O_neal

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har søkt på forumet, men fant ikke noe hjelp til mitt problem. Jeg har en golf 3 94mod CL.

Når jeg om morgenen skal ned å starte bilen så er bremsepedalen hard før jeg starter opp. Etter oppstart så er alt som normalt. Den er hard på samme måte som når du pumper opp bremseforsterkeren forså å starte bilen.

Noen som har en ide om hva dette kan være?

MVH Preben Grahl

 

- 99 VW Bora

- 94 VW Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte spørsmålet ditt men ikke problemet. :) Det der er jo noe du skal gjøre hver gang du setter deg bak rattet. Akkurat som at alle lampene i dashen skal lyse for så at de som skal slukke ved oppstart slukker. Du peiler vel også oljenivået og lufttrykket i dekkene før du fyrer opp og kjører avgårde? Og sjekker alle lysene, spesielt venstre hovedlys foran.

 

Som sagt; Jeg skjønte spørsmålet ditt men ikke problemet. :)

 

PS! Du kan jo sjekke vakuumslangen fra innsuget og bort til klokka på bremseservoen. Det kan være et ørlite hull i den eller nippelen/gjennomføringa på klokka. Er slangen gammel og stiv kan det lekke litt pga motoren jobber slangen frem og tilbake.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge pedalen ikke er hard når motoren går, er det bare tut og kjør. Høres ut som bremsekraftforsterkeren mister vakuum når bilen står parkert, sikkert en bitteliten lekkasje ja :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe uvanlig, men kan være så enkelt som tetning mellom pumpe og forsterker, lekk i kobling inn på forsterker, eller en lekk envegsventil.

Hvor lange står den før vakuumet mangler, blir den hard på bunn gass?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår