Gå til innhold

MuSsA`s Omega B 2.0i 16v.. Div. spm..

Ranger emnet


Mussa

Anbefalte innlegg

Veeel, anlegget begynnte å gå når jeg var på en helt annen kant av bilen.. (Under dash`n), hadde da tatt ut den alukladden med stenger på, smurt med wd40, dytta å dratt her og der, så jeg regnet med det var derunder problemet lå, men samme søren hva jeg gjorde etterpå så skjedde nada..

Mens vifta gikk fungerte hastighetsreguleringen på alle hakk, det er vel 9(!!) forskjellige hastigheter, så jeg tror ikke problemet ligger der.. Uansett så gidder jeg ikke demontere halve bilen for å finne det ut, vifta går jo klokkerent på egen krets nå, det jeg lurer på er hvordan man kan bremse motoren på vifta i forskjellige hakk..

Har leita etter dimmer til 12v, men det har jeg ikke lyktes med å finne...

 

Edit: Hvis det funker å koble på motstander på bryterne så har jeg en haug med motstander i forskjellige ohm liggende..

90" Mazda Miata

95" Jeep Cherokee 4.0 Limited

Tidligere biler: Suzuki SJ413, Ford Sierra, Ford Sierra, Ford Fiesta, Mazda MX5 1.8 sport, Subaru Forester S-Turbo,Mitsubishi Pajero, Mazda 323, Opel Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.. :) Hehe.. Da blir det handel av 4 brytere i morgen, også får jeg forske litt på hva slags motstander som fungerer.. :)Har tenkt på å dra på høgger`n å finne en gammel bil med enkel skrubryter, men drar vestover på fredag, så det rekker jeg ikke.. Blir greit bare jeg får en mellomting mellom ingen vifte og full guffe.. :)

90" Mazda Miata

95" Jeep Cherokee 4.0 Limited

Tidligere biler: Suzuki SJ413, Ford Sierra, Ford Sierra, Ford Fiesta, Mazda MX5 1.8 sport, Subaru Forester S-Turbo,Mitsubishi Pajero, Mazda 323, Opel Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35k, 65k og 85k ohm fant jeg på et BMW forum, så da skal jeg teste dette i morgen.. :)

90" Mazda Miata

95" Jeep Cherokee 4.0 Limited

Tidligere biler: Suzuki SJ413, Ford Sierra, Ford Sierra, Ford Fiesta, Mazda MX5 1.8 sport, Subaru Forester S-Turbo,Mitsubishi Pajero, Mazda 323, Opel Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Å koble opp motstander fungerte ikke, så vifta går fortsatt på full guffe når jeg setter den på.. Om en drøy uke får jeg mer tid til å skru, inntil da så går det helt fint..

 

Har forøvrig kjørt fra Drammen til ytre sogn og tilbake igjen denne helgen og uka som har gått, bilen oppfører seg veldig eksemplarisk, men en og annen gang så stopper den bare på tomgang, så det er vel en eller annen sensor som er litt sliten? Bilen starter å går igjen umiddelbart jeg skrur på tenninga, under kjøring går den helt normalt!

Jeg har målt drivstoff-forbruk også.. I tilnærmet tom bil så gikk den fra Drammen til Lærdal på et snittforbruk på 0.64! Da ble jeg lang i maska..

Med feriepakka bil og samboer så gikk den fra Leirvik i Sogn til Lærdal med et snittforbruk på 0.72! Fortsatt en god del mindre enn det jeg hadde venta på en så stor og tung bil med en motor som bikker 394000km på telleren i løpet av en uke..

 

Stemningsbilde i Valdres, Vestre Slidre, Syndin:

 

DSCF6620.jpg

 

Edit:

Jeg må få meg nye dekk og felger asap! Det sitter 185/65-15 på den nå, ser ut som en E-type! :P

Tenkte på 235/45-17, det er tilnærmet orginal rulleomkrets og er mer i harmoni med størrelsen..

Endret av Mussa

90" Mazda Miata

95" Jeep Cherokee 4.0 Limited

Tidligere biler: Suzuki SJ413, Ford Sierra, Ford Sierra, Ford Fiesta, Mazda MX5 1.8 sport, Subaru Forester S-Turbo,Mitsubishi Pajero, Mazda 323, Opel Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har det omsider skjedd litt med denne bilen..

Klimaanlegget er fortsatt koblet på egen kurs dog, men det blåser når jeg vil at det skal blåse, og det blåser i den retningen jeg bestemmer, så fortsatt tålig fornøyd med det. Har ny motstand til klimaanlegget for hånd, mistenker at det er denne som tuller..

 

Fikk fjernet Norge-merket bak+ Opel og Omega merkene + jeg har fått av "Hokksund Auto" merker og "Dekkmann" merket i bakvinduet!

Fjernet eksoshalen på bilen som var sveiset fast, som var gammelt og rustent, på med noe crome-greier..

 

Byttet de ytre baklyktene, kjøpte ny hos forhandler da jeg fikk de for 500.- pr. stk. + moms. Mangler fortsatt de indre da, men det er ikke så stress, da det strengt tatt ikke er noe spes. lys i de og de er tette, den venstre ytre rant det 3 dl. vann ut av, så den var det veldig greit å få bytta! Greit med fabrikknye lykter også.. :)

 

Har fått pussa ned det meste av rust langs dører og et par andre flekker, og satt de inn med owatrol for rust og stål! Skal sparkle pent over og lakke det neste dag det ikke regner.. Det var ingen rusthull, kun overflaterust, med unntak av bakre del av bakdøra, men den kan fikses..

 

Sånn ellers er det tut å kjør, skal bytte oljer på bilen i høst.

 

Har også en "kamei?" eller noe slags grill også som jeg kan få i bytte med den orginale, samt hvite blinker`s..

 

Dette skal jo være en bruksbil, daglig sliter, så det blir ikke noe fancy-spancy prosjekt ut av denne.. Tror jeg.. Har en Mazda MX5 som er prosjektbilen og har vært det i to år.. (Og sikkert 10 til)

 

IMAG0649.jpg

 

IMAG0648.jpg

 

IMAG0647.jpg

 

IMAG0646.jpg

90" Mazda Miata

95" Jeep Cherokee 4.0 Limited

Tidligere biler: Suzuki SJ413, Ford Sierra, Ford Sierra, Ford Fiesta, Mazda MX5 1.8 sport, Subaru Forester S-Turbo,Mitsubishi Pajero, Mazda 323, Opel Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår