BilBruker Skrevet Juli 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 Hei Har fått meg en litt morsom feil når jeg opplevde at motoren fusket litt noen ganger. Tenkte å blåse den rein så jeg gav på opp til 5-6000 omdreininger. Plutselig... Så gikk den som en traktor! Motoren hoppet, bilen "skalv".. Til og med døra når den var åpen ristet. Så jeg fikk hjelp her inne på forumet, sterk mistanke om at et motorfeste hadde gått. Byttet høyre feste idag, og det hjalp LITT men ikke nok :( Fikk testet litt, og fant ut at sylinderet som er nærmest dashbordet ikke gikk. -Pluggen var sort -Ikke særlig mye synlig gnist når motoren gikk og kabelen lå på topplokket (de andre tre kablene gav MYE _Synlig_ gnist ifra seg når de lå slik, en og en) -testet å ta AV en og en kabel fra coilen, da kom det gnist OPP av hullene på alle de tre fungerene sylinderene bortsett fra den nærmest dashbordet (nr 1 eller nr 4). HJELP!!!! Noen som kan hjelpe meg? Er det coilen som er gåen? Takker for alle svar, spør hvis det er noe jeg har beskrevet dårlig. Sent på kveld :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 Skift alle pluggene, kjøp nye pluggledninger og se hvordan det går da. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 Skift alle pluggene, kjøp nye pluggledninger og se hvordan det går da. Som sagt, så er det coilen som det ikke lyser i på det sylinderet. dermed er det nok coilen som er gåen. Noen som har en slik liggende? Kjøper gjerne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg