Shyggen Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Heisann, har en kompis med en Audi A3 -97 Som ble tørst etter mer effekt og tenkte på da compressor til denne.. Noen som vet om noen som selger dette? helt en webside e.l. så man kan se priser og planlegge litt. Noen som har erfaring med Compressor? og gjerne en 1.8L motor :) Som alle vet er jo 1.8L som sitter i audi en vellbrukt motor som tåler en del bank.. Venter i spenning og takker for all tilbakemelding ang. dette. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Originally posted by Shyggen Heisann, har en kompis med en Audi A3 -97 Som ble tørst etter mer effekt og tenkte på da compressor til denne.. Noen som vet om noen som selger dette? helt en webside e.l. så man kan se priser og planlegge litt. Noen som har erfaring med Compressor? og gjerne en 1.8L motor :) Som alle vet er jo 1.8L som sitter i audi en vellbrukt motor som tåler en del bank.. Venter i spenning og takker for all tilbakemelding ang. dette. Tviler nå på at den tåler så veldig mye bank etter å ha montert kompressor :).. den motoren er jo ikke akkuratt beregnet for overladning.. ville heller satsa på motorbytte til 1,8T ... finner sikkert en billigere 1,8T enn det en GOD kompressor koster... Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Februar 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 En kompressor kit ligger på mellom 20-35000,- og alt man trenger er litt bedre stempler og pakninger.. om man skal lade mye.. moderat lading kan orginalen tåle.. men, det er minimalt.. 1.8T er kjipt pga. turbo lagget.. vil ha kontant power på lille trille Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Originally posted by Shyggen 1.8T er kjipt pga. turbo lagget.. vil ha kontant power på lille trille Går det an å merke turbolag på en 1.8teeeeeee ??? Trodde ikke det var mulig jeg. :cool: Turboen på disse motorene må jo være next to kompressor når det gjelder respons. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Jepp. Er ikke det lavtrykksturbosnurrer, som kommer fra ca 18-1900omdreiningar? Finn en "totaled" A3/A4/A6 med 1,8t. Den kan du presse til over 200hk uten problemer. Men det sliter endel mer på motor/drivverk osv da :( Så en kar som skulle selge en 4,2 V8`er fra Audi (sitter vel bl.a. i S4) komplett med ledningsnett. Men A3`n blir vel kanskje litt trang? Og litt kjip vektfordeling :D Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Februar 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Turbo er så vanlig å kjedelig :) Hadde vært morro med comp. sett.. og Comp. er mye mer effektivt i starten en turbo.. om man skulle finne på å modifisere motoren noe mer en.. "normalt" kan man hente ut meget mye med compressor Grunnen til Compressor er mer for utfordringen sin skyld å enkelheten.. da man bare kan plukke vekk reima når man skal til EU sjekk osv.. så får ikke motoren noe spess hk ekstra.. Noen som vet om noen som selger dette? eller kan skaffe dette.. og gjerne har litt peil.. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Er vel ganske lite marked for kompressor til 1,8 NA, siden 1,8t ikke koster så mye mer. Da får du i tillegg en motor som er forberedt for ladetrykk (stempler osv...) Tror ikke noen gidder å utvikle et kit til denne motoren. Mulig du kan få tak i et G60 kit til den fra Volk-Speed, men det kommer ann på om du har den rette motorkoden Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTTURBO Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 KKKKKKKKKK Siter Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring Tidligere biler. Renault 5 GTE BMW 320 Ford Escort 1.3 coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Originally posted by Larsern Går det an å merke turbolag på en 1.8teeeeeee ??? Trodde ikke det var mulig jeg. :cool: Turboen på disse motorene må jo være next to kompressor når det gjelder respons. Kjører rett som det er rundt i en A4 med 1,8T på 110kW. Der merker du turbolag'et meget godt ved alle turtall. Under ca 4000rpm tar det i underkant av sekundet før turboen jobber som den skal. Ved høyere turtall kommer den litt kjappere. Den første motoren i denne bilen (ikke chippet) varte for øvrig kun 55000km før den havarerte. Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Originally posted by Beamer Screamer Kjører rett som det er rundt i en A4 med 1,8T på 110kW. Der merker du turbolag'et meget godt ved alle turtall. Under ca 4000rpm tar det i underkant av sekundet før turboen jobber som den skal. Ved høyere turtall kommer den litt kjappere. Den første motoren i denne bilen (ikke chippet) varte for øvrig kun 55000km før den havarerte. :D Hva som er mye eller lite lag kommer helt an på hvilke krav sjåføren stiller skjønner jeg nå. Hadde jeg hatt fullt ladetrykk på sekundet hvis jeg ga full gass fra litt over 3000rpm så hadde jeg vært svært fornøyd. :D Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Februar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Jepp men, Kompressor er nice da :) Fant en side ang. Kompressor.. http://www.civinco.com Det hadde de til Honda, der var det et eksempel med http://www.civinco.com/oldwww/index.htm B16A1 motor med Kompressor som var montert Turbo på.. Turbo og Kompressor :) hva kan man si? NICE!!! Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortens Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by Shyggen Turbo er så vanlig å kjedelig :) Hadde vært morro med comp. sett.. og Comp. kan du lade sinnsykt mer en med Turbo.. hehe, tror du må gå litt inn i deg selv før du kommer med slike uttalelser om at kompressor kan lade mer en turbo, det er iallefall BS en kompressor vil aldri kunne være like effektiv som turbo..... mvh morten Siter '04 Volvo V70 D5 '94 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Jepp, måtte fikse på den.. :) skrev fortere en jeg tenkte :) Det jeg skulle få fram at Kompressor er mer effektivt i bunnen pga. at den går fra 0-max.. og ikke begynner på et visst turtall.. Beklager den lille.. ehh, skrive tabben Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJohan Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Det hær e jo min bil det er snakk om da.. Leker fortatt med tanken på en kompressor ja... :D Man treng heller ikke gjøre noe med motoren om man monterer en comp. Men hvor er beste plassen å få tak i et compressor kit??? Det e jo garantert mye arbeid å montere slikt, så det aller beste e nok å få expertan til å gjøre det. Men alt kommer jo ann på prisen!! Siter Gult e kult! Gullllll Audi A3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by BJohan Det hær e jo min bil det er snakk om da.. Leker fortatt med tanken på en kompressor ja... :D Man treng heller ikke gjøre noe med motoren om man monterer en comp. Men hvor er beste plassen å få tak i et compressor kit??? Det e jo garantert mye arbeid å montere slikt, så det aller beste e nok å få expertan til å gjøre det. Men alt kommer jo ann på prisen!! Hvis du ikke skal Gjøre noe med motoren din så kan du ikke akkuratt Lade så veldig mye.. mye vits å kjøpe kompressor til 30 k ca. for å lade 0,2 - 0,4...... Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.