Gå til innhold

Diesel lekkasje...

Ranger emnet


Alekz

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter å ha kommet hjem fra ferie. ca 1 ukes tid.. ville ikke bilen starte på første forsøk som den alltid har gjort ellers.

Måtte kinne den lenge/prøve mange ganger før den kom seg litt og litt. (2-3syl først?), helt til den gikk rent.

 

Lot den da stå å gå litt før jeg kjørte den dit den skulle, litt over 1 mil.

 

Merket diesel lukt da jeg kom frem, så gikk fra og tittet, og så da at det rant godt under motoren (motordekselet).

Stoppet seff bilen og har tittet litt under panseret, men var ganske mørkt i går så klarte ikke å lokalisere lekkasjen.

 

Ser ut som det er litt langt oppe muligens?

Er diesel søl over store områder..

 

Er det noe vanlig svakhet på noe her på en Toyota Hiace?

Noe jeg bør sjekke først etc?

 

Har liten peiling på diesel, så vet ikke helt hvordan det funker iforhold til bensin? (bensin slange inn på fuelrail som går til dyser, så returklokka og returslange..)

 

 

Takker mye for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært å tittet mer nå.

Klarer ikke se noe lekk på noen rør eller slanger.

 

Men ser det kommer diesel oppå pumpa og drypper/renner nedover.

Litt usikker på hvor det kommer fra.

 

Om det kommer fra inni pumpa og ut, eller om det er noe fra motoren eller noe imellom motor/pumpe ?

 

Noen som har tilgang på noe tegning på dette?

Delekatalog/etk? :)

 

Noe som pleier ryke her?

 

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men ser det kommer diesel oppå pumpa og drypper/renner nedover.

Litt usikker på hvor det kommer fra.

 

 

Noe som pleier ryke her?

 

 

Takk! :)

 

Ikke uvanlig at det kunne lekke fra pakninga under lokket på pumpa på 2L og 2L-T motoren, hvis du har så gammel bil da !

 

 

;)

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 96mod, ganske tidlig utgave.

Er vel egentlig en sen 95mod, men den går for 96-> med utsende etc..

 

Snakket med Toyota Oslo og Askim, og dem mente det kunne være den pakninga + 2 o-ringer.

 

Deler er bestilt, så håper det ordner seg.

Noen som har tips til bytte av denne pakninga? Altså under øverste lokket på pumpa, hvor gass-akselen går igjennom? Og lufteskrua??

 

Hvordan er det å lufte diesel etterpå?

 

Ser jeg feil, eller går det også vannslanger inn i dieselpumpa?

Mye jobb å lufte kjølesystemet ved demontering av termostat/vannslanger etc? (tenkte for å få bedre plass, er kanskje ikke nødvendig?)

 

Sliter med å finne tegninger på dette ,så litt usikker på fremgangsmåten for bytte av den pakninga.

 

Er litt trangt også, så takker veldig mye for innspill til dette :)

 

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår