Gå til innhold

Bestilling fra Tyskland?!

Ranger emnet


polo-1992-xtreme

Anbefalte innlegg

Hei alle Polo-folk..!

 

Jeg bare lurte på om det er mange her som har bestillt deler fra Tyskland(f.eks; ebay.de)?

 

Isåfall:

 

Hva slags avgifter må man ut med for å få f.eks en bakfanger eller en motor ut av Tyskland, og inn i Norge?!

 

Hva kommer tollavgiftene, momsen, og frakten på?

 

Noen som vet sånn cirka??..

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by polo-1992-xtreme

Hva pleier frakten og komme på sånn ca...med tanke på en G40-motor?

 

Må man betale noen HK-avgifter eller noe?

 

Hva mener du med hvem som gjør det(fortollingsgebyr)?!..

 

Har du noen som du kan anbefale..?

 

Takker!

 

Fraktkostnader finner du feks her http://www.deutschepost.de/dpag?xmlFile=828

 

Posten tar 149 kr i fortollingsgebyr, fleste speditører som feks DHL 210,- kr

 

Skal du ha G40 motor anbefaler jeg deg å dra til Tyskland å kjøpe en g40 med unfall, det blir billigst, mye du trenger

 

Mobile

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...det eneste problemet mitt er at jeg forstår tysk like lite som jeg forstår russisk..så den tyske frakt-siden vet jeg ikke om jeg får noe ut av..men ellers takk!

 

angående kjøp av G40-motor, så har jeg snakket med "TurboPolo", og han har veiledet meg frem til to motorer som kanskje er bra..men hva mener du med å dra til Tyskland, og kjøpe en med UNFALL?

 

Følger med alt utenom den monteringsplaten til g.laderen ifølge "turbopolo"!!

 

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by polo-1992-xtreme

..men hva mener du med å dra til Tyskland, og kjøpe en med UNFALL?

 

Følger med alt utenom den monteringsplaten til g.laderen ifølge "turbopolo"!!

 

Takker!

 

En bil som er delvis vraket, men som du kan plukke alle deler du trenger fra.

 

Du trenger mer enn bare motor for å få det godkjent, bla. bremser, hjuloppheng, styrestag osv......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er ikke bare for meg å dra til tyskland for så å finne en bil med en komplett motor..!..det er vel ikke så enkelt?

 

Går ikke det ann å skaffe de delene utenom et annet sted da, eller er det ikke så enkelt å få tak i de??

 

Hva blir prisen på en KOMPLETT G4o.motor med ALT da??..

 

En annen ting jeg luer på "off topic"...hvordan får jeg bilde på min profil?

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by polo-1992-xtreme

18Tom: fete felger..

 

Disse er solgt da det ble i største laget med 18" på en stakkars liten 6N:D Men fortvil ikke, har nye felger liggende hjemme og venter.

 

Lykke til med G40-prosjektet ditt:)

97 Polo 1,4 16V

77 Polo 1,1

x-96 Polo Colour Concept

x-85 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ofte er i Tyskland, og som kan ta med seg en slik "UNFALLSBIL" hjem til meg??..hehe...

 

Hva skal jeg gjøre hvis jeg finner en slik bil med komplett motor?..skal jeg begynne å mekke der, skal jeg "smugle" den med meg på henger, skal jeg prøve å starte den og "stjele" den med meg hjem??..hehe..hvordan går man frem hvis man finner en slik bil...og er det noen steder som de har mange valgmuligheter i Polo G40-motorer i Tyskland?

 

Takker for all hjelp sålangt!

 

:D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med G60Syncro på golf 2 forumet, han har hentet fler biler og skrev at han skulle ned til tyskland 10 ganger i år, tror han er ok i tyskens forfærdelige gloser, og har kontakter der nede, du bør ha delebil til det prosjektet, ikke bare en motor, ellers så kommer du til å ruinere deg på småting du aldri hadde regnet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår