Gå til innhold

Kjøp av Audi 2.0 BENSIN, Hjelp meg entusiastisk Audi fan!

Ranger emnet


Svolp

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Etter mye om og men og et par andre tråder har jeg siktet meg inn på denne bilen http://www.autodb.no med søkekode 1146580

 

Er i forhandlinger med vedkommende nå, har generelt dårlig greie på bil vil jeg si men forstår at det kan være greit med f.eks skinnseter, xenonlys, Multifunskjons ratt og andre diverse dupetitter som kan gjøre et senere salg for min del noge lunde smertefritt.

 

Syntes prisen er någet høy, hvilke pris er realsitisk og kunne forvente seg på denne bilen? Servicehistorikken er som den skal iht møller og vedkommende kjenner kun til en lillefingernegl bulk på venstre bakfanger. Utover det er interiøret pent og bilen har gått relativt lite.

 

Noe jeg bør passe på her, sjekke ekstra godt, noe VESENTLIG utstyr den mangler som jeg kanskje burde ha hatt? Hører også at forstillinger er et problem på slike biler, kan jeg se for meg og bytte denne innen kort tid? Kan sies at bilen kjøpes pga familieforøkelse og fordi jeg har en bikkje som trenger plass. Aldri eid en Audi men har alltid hatt en forkjærlighet for utsendet.

 

Flere spørsmål dukker nok opp hvis folk tar seg tid til og svare, setter stor pris på tips, råd, egene erfaringer om slik en bil. Ungen er rett rundt hjørnet, kona maser om ny bil og bikkja blir stadig større.

 

mvh Kenneth

Endret av Svolp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

 

Etter mye om og men og et par andre tråder har jeg siktet meg inn på denne bilen http://www.autodb.no med søkekode 1146580

 

Er i forhandlinger med vedkommende nå, har generelt dårlig greie på bil vil jeg si men forstår at det kan være greit med f.eks skinnseter, xenonlys, Multifunskjons ratt og andre diverse dupetitter som kan gjøre et senere salg for min del noge lunde smertefritt.

 

Syntes prisen er någet høy, hvilke pris er realsitisk og kunne forvente seg på denne bilen? Servicehistorikken er som den skal iht møller og vedkommende kjenner kun til en lillefingernegl bulk på venstre bakfanger. Utover det er interiøret pent og bilen har gått relativt lite.

 

Noe jeg bør passe på her, sjekke ekstra godt, noe VESENTLIG utstyr den mangler som jeg kanskje burde ha hatt? Hører også at forstillinger er et problem på slike biler, kan jeg se for meg og bytte denne innen kort tid? Kan sies at bilen kjøpes pga familieforøkelse og fordi jeg har en bikkje som trenger plass. Aldri eid en Audi men har alltid hatt en forkjærlighet for utsendet.

 

Flere spørsmål dukker nok opp hvis folk tar seg tid til og svare, setter stor pris på tips, råd, egene erfaringer om slik en bil. Ungen er rett rundt hjørnet, kona maser om ny bil og bikkja blir stadig større.

 

mvh Kenneth

 

Ut i fra bildene ser bilen veldig pen ut. Utstyrs messig så har man det som er nødvendig og det som bør være på en slik bil etter min mening.

 

Prisen var ikke ille ut ifra kilometerstanden. Men skal du prøve å presse prisen så tror jeg ikke du kommer under 230K. Og den lille bulken som er tror jeg, uten å ha sett den, ikke er stor nok til å presse prisen mye ned.

 

Jeg har en 03 mod B6 selv samt en 08mod B7 som jeg disponerer. På B6en så har jeg byttet en bærearm samt har en til som skal byttes nå straks. Et komplett nytt forstillingsett får man for 4000-5000kr. Utover dette er det ingenting galt med bilen. Den har nå gått 114000km.

B7en har gått helt smertefritt. Det eneste som har skjedd med den er at den ene ryggesensoren sluttet og virke samt at setebelte varsleren sluttet å virke. Begge deler ble fikset på garantien. Denne har gått 87000km. Begge er en 1.9TDI.

 

Motormessig så er det en helt grei motor. Hadde en B6 før B7en med en slik motor. Gikk ganske greit når den fikk turtall. Hvis jeg ikke husker helt feil så brukte den rundt 0.6l på langkjøring.

 

Kommer ikke på mer akkurat nå, men bare spør så skal jeg prøve å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en konstruktiv tilbakemelding!!

 

Du sier at du byttet bærearmen nylig, da hadde bilen din gått rundt 110.000km? Kanskje jeg kan ta i betraktning at et slik et bytte ikke er så langt unna? 5-6000kr er vell bare for forstillingen? jobben kommer gjerne i tilegg..

Er avhengig av at eier er villig til og ta bilen på en naf-test pga av lånet jeg skal ha på bilen så kanskje man allerde der får testet hvordan det står til med forstilling.

 

Sjekket som sagt service historikken og den var god, møller sa også at et registerreim bytte m/vannpumpe var og anbefale iht produsentes garanti på reima som er 5år eller 180.000km faktisk..

 

Når det kommer til pris syntes jeg den er noge høy så lenge det ikke er 2.0 TDI. Ikke at det bryr meg, har mest lyst på bensin uansett men skal se om jeg får presset prisen littegranne. Det er ikke allverden med fart i markedet trur jeg :)

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en konstruktiv tilbakemelding!!

 

Du sier at du byttet bærearmen nylig, da hadde bilen din gått rundt 110.000km? Kanskje jeg kan ta i betraktning at et slik et bytte ikke er så langt unna? 5-6000kr er vell bare for forstillingen? jobben kommer gjerne i tilegg..

Er avhengig av at eier er villig til og ta bilen på en naf-test pga av lånet jeg skal ha på bilen så kanskje man allerde der får testet hvordan det står til med forstilling.

 

Sjekket som sagt service historikken og den var god, møller sa også at et registerreim bytte m/vannpumpe var og anbefale iht produsentes garanti på reima som er 5år eller 180.000km faktisk..

 

Når det kommer til pris syntes jeg den er noge høy så lenge det ikke er 2.0 TDI. Ikke at det bryr meg, har mest lyst på bensin uansett men skal se om jeg får presset prisen littegranne. Det er ikke allverden med fart i markedet trur jeg :)

 

Kenneth

 

Ja, det er pris uten jobb. Og deler ikke kjøpt på Møller. Var rundt 110.000km jeg byttet. Jeg kjøpte bilen når den hadde gått 91000km. Forrige eier satt bilen inn hos Møller for sjekk før jeg kjøpte den. Samt at jeg tok EU kontroll hos NAF 1 mnd etter at jeg kjøpte dem. Ingen av dem fant noen feil, og heller ikke noe anntydning til noen dårlig bærearmer. Kom plutselig en klakke lyd en dag, uten noe forvarsel. Og visstnok så er det ikke så lett å se om en bærarm begynner og bli dårlig eller ikke.

 

På min bil tok forrige eier regreim og vannpumpe skift. Han fikk gjort dette på Møller og kvitteringer sier at det kostet 18800kr. Siden bilen du har sett på er 5 år, og selv om den har gått lite, så er et slik skifte som står for tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat...

Jeg trur personelig det kommer litt ann på hvor bilen blir brukt og hvordan den blir kjørt også.

 

Har en kompis som også kjøpte seg audi a4 1.8TQ som hadde gått 90.000km, han byttet sin bærearm på 160.000km så litt skille er det jo.

Syntes det var en vannvittig pris, ringte inn til møller senest i går faktisk og dem tok 7200kr for regreim og vannpumpe skifte på denne audin det er snakk om...

 

Lurer også litt på hvor mye bensin en 2.0 vil bruke ved blandet kjøring, må jeg regne så mye som opp til 1L pr.mil begynner det og bli veldig mye, hører noen har sagt dette. Personelig ahdde jeg trudd at den gikk på 0.6-0.7 pr.mil da diesel går rundt 0.5.

Har også google litt om bilen og en del klager på meget høyt oljeforbruk, verstemann hadde jo et forbruk på 1L pr 1000km, det er jo sinnsykt og kan da ikke være riktig?

 

En annen diskusjon er jo diesel vs bensin, sannheten er at det er ingen dieselbiler som har dukket opp som liksom har vært perfekt mtp pris, kmstand og modell. Personelig er det litt hipp som happ!

 

PS: Fant denne nå på finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23239919 Er disse bilene helt identiske, finner ikke noe anderledes annet en fargen. Prisen er også lik og km også! Var mye nærmere selv om jeg likte den lyse blå fargen best!

 

Takker for svar!

 

mvh Kenneth

Endret av Svolp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat...

Jeg trur personelig det kommer litt ann på hvor bilen blir brukt og hvordan den blir kjørt også.

 

Har en kompis som også kjøpte seg audi a4 1.8TQ som hadde gått 90.000km, han byttet sin bærearm på 160.000km så litt skille er det jo.

Syntes det var en vannvittig pris, ringte inn til møller senest i går faktisk og dem tok 7200kr for regreim og vannpumpe skifte på denne audin det er snakk om...

 

Lurer også litt på hvor mye bensin en 2.0 vil bruke ved blandet kjøring, må jeg regne så mye som opp til 1L pr.mil begynner det og bli veldig mye, hører noen har sagt dette. Personelig ahdde jeg trudd at den gikk på 0.6-0.7 pr.mil da diesel går rundt 0.5.

Har også google litt om bilen og en del klager på meget høyt oljeforbruk, verstemann hadde jo et forbruk på 1L pr 1000km, det er jo sinnsykt og kan da ikke være riktig?

 

En annen diskusjon er jo diesel vs bensin, sannheten er at det er ingen dieselbiler som har dukket opp som liksom har vært perfekt mtp pris, kmstand og modell. Personelig er det litt hipp som happ!

 

PS: Fant denne nå på finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23239919 Er disse bilene helt identiske, finner ikke noe anderledes annet en fargen. Prisen er også lik og km også! Var mye nærmere selv om jeg likte den lyse blå fargen best!

 

Takker for svar!

 

mvh Kenneth

 

Enig i det. En bil som er langkjørt på E6 har mindre slitasje enn en bil som har gått lite og kun i f.eks Oslo by.

 

Er helt sikkert forskjellig pris på regreim skift på en bensin og en diesel, men det var rimelig stor forskjell og.

 

Tror du kan regne rundt 0.65 og 0.75 på blandet kjøring. Min B6 1.9TDIQ 130hk f.eks bruker 0.72 på blandet kjøring.

Ang oljeforbruk så vet jeg ikke åssen 2.0en er, men B7en vår bruker ca 1-2 dl på 1000-1500km. Men 1 liter hørtes mye ut ja.

 

Jeg liker diesel motoren. Går greit og bruker lite. Men ja, de ligger en del høyere i pris. Så blir å finne ut hvor mye mer man ønsker å bruk på bil og om man synes det pris hoppet opp til en med diesel motor er verdt det.

 

De ser helt like ut de bilene, men ser ut til at den mørkeblå ikke har xenon lys.

 

Bare hyggelig å kunne hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for svar.

 

Personelig så stiller jeg meg som sagt litt 50/50 til bensin/diesel bil men hvis den økonomiske delen av meg begynner og tenke er jo selvsagt diesel og foretrekke.

 

Har drivi og prutet en del nå og har fått prutet ned en del tusen kroner før jeg skal besikte bilen, tenkte jeg skulle ta turen over og se på den i løpe av helgen.

 

kvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B7 er kjempegode biler, anbefales. Når det kommer til 2.0l bensinmotoren.. Slapp, tørst og brenner olje.Godkjent oljeforbruk på disse er 1l pr 1000km.

Regn med litt over litern/mila på bykjøring i bensinforbruk.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

B7 sier du er god bil, er denne bilen er B7? Grønn som jeg er vet jeg ikke forskjell på B7, B6 o.l, kanskje du kan forklare meg dette?

 

Hvis det er denne bilen du skryter av men at den er både olje og bensin tørst hvilke bil av denne B7 er og anbefale da?

 

1L pr. 1000km er jo helt sinnsykt på en 5 år gammel bil?

 

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du har sett på er en B7. B6 var i fra 2001-2005. B7 fra 2005-2008.

Jeg personlig ville ha kjøpt 1.9TDI 115hk. Det er denne vi har i vår B7 og liker den godt. Forbruk av drivstoff er 0.45 på lankjøring, 0.55 på blandet og meste jeg har klart å bruke er 0.68. Fått den ned på 0.38 på veldig pen langkjøring. Oljeforbruket er som nevnt tidligere ca 1-2 dl på 1000km. Samt at jeg synes den går bra til å bare ha 115hk. Går vesentlig bedre enn 2.0 bensin synes jeg.

Endret av Orihime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

B7 sier du er god bil, er denne bilen er B7? Grønn som jeg er vet jeg ikke forskjell på B7, B6 o.l, kanskje du kan forklare meg dette?

 

Hvis det er denne bilen du skryter av men at den er både olje og bensin tørst hvilke bil av denne B7 er og anbefale da?

 

1L pr. 1000km er jo helt sinnsykt på en 5 år gammel bil?

 

mvh Kenneth

Riktig som "Orihime" sier.

Er kun 2.0litern som ikke anbefales i B7 egentlig, den som sliter med stort oljeforbruk. Alle andre motoralternativer er gull.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

 

Etter alt som har blitt skrevet nå er jeg litt skremt faktisk fra 2.0 bensin, syntes det er horribelt at det faktisk kan gå så mye olje som 1l pr. 1000km. Slik en bil er jeg overhodet ikke interessert i og ha!

 

Pris messig har jeg klart og prute bilen ned til 210.000kr som jeg syntes er ganske bra men er veldig i tvil på om jeg skal kjøpe en slik to liter nå asså..

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår