Gå til innhold

Hodebry og varsellamper

Ranger emnet


Dalavectra

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har for ca 1 mnd siden kjøpt en 2002 A4 2,5 tdi V6 (155 hk), ved kjøp hadde den akkurat fått skiftet registerreim og dieselpumpe +++. Forrige uke ble det skiftet kammer, ventilløftere, løftearmer +++... Har i en peride hatt problemer med esp som har lyst nå og da, sjekket litt med vag-com uten spesielle funn. Tidligere, før kammer etc ble skiftet mistet jeg moment på motor, ganske mye også ved esp varsel. Men etter å ha byttet godt slitte kammer mister jeg ikke lenger motorkraft når esp kommer inn. Jeg har hørt og lest at esp kunne komme inn ved slitte kammer så hadde håpet det var opphav til problemet. Når esp lampen lyser fungere ikke esp ved pådrag på f.eks på grus, men når lampen er slukket da fungerer det som normalt.

Har prøvd å lufte bremsesystemet men da bare på en caliper. Har sjekket at det er sug/vakum i systemet. Som tilleggsopplysning føler jeg at bremsene ikke funker helt som de skal, pedalen kan bli stein hard under kjøring. Den er litt av og på. Har tenkt tanke om det kan være bremsekraftforsterkeren som kødder, hører ingen lyd/surkling når jeg starter/stopper bilen. Hørt noe også om at det kan være brudd på kabel inn til girkasse for esp, men da er det jo rart at systemet virker når lampe ikke er tent.

På bilen sitter det en multitronic kasse om det skulle være av betydning. Jeg begynner å bli ganske opprådd for hva jeg skal gjøre, skal snart på ferie også så bil må være i orden til da.

Noen som har tips, råd eller som kan ha erfart liknenede feil etc?

 

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tips, eller forslag til hva du kan gjøre.. Men må bare si at denne bilen du har kjøpt (2.5 TDI), er en av de Audiene som har flest feil, utifra hva jeg har lest på forumet her..!

 

Lykke til... Og håper ikke at du er en av de som merker feilene..

Hjelper ikke at det er en MLT kasse heller gitt, enda en del som er utsatt for feil =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, bilen er nå kjøpt så hjelper meg lite om å høre at jeg har kjøpt drittbil eller ikke.

Var mer spørsmål om noen hadde tips, men takk for forsøket.

 

Letteste for deg blir vel å snakke direkte med Møller... Kan høres ut som om det er noe galt med ESP-sensoren din (om det finnes noe sånt?)... Ta kontakt med Møller, det hadde vært det smarteste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår