Gå til innhold

Ombygging Kadett c 74mod

Ranger emnet


rune83

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en 74mod c. har lyst til og sette i større motor. noen som har tips for hva som blir enklest og ha i som fungerer greit??

 

vist du ser i tråden min fra side.32 og utover så kan du sikkert få noen tips der hva du trenger osv,,

 

har satt i en 2.2L fra rekord osv og driver på med godkjenning av dette.

 

ellers skal det være flere tråder her inne om dette temaet

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man får tak i webergassere og innsug??

 

http://www.enem.com/katalogen2.asp?menyid=2&B1=Visa+kapitel

mye knask til cih motor..

 

var en annen svensk side og som solgte gassere vertfall men er dyrt for nytt vertfall

 

her er en annen side med mye knask til cih motor også,, bla gassere osv.. vist du ser nedover listen der...

 

http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/def_shp.php?show=yes&g_id=5&b_id=1

 

 

komplett kit til 2.2 eller 2.4 feks..

 

http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/include/detail.php?p_id=614

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller gått for en nyere motor. CIH motoren er for tung for Kadetten og ødelegger kjøreegenskapene. C20 NE 8v fra Kadett GSI/Ascona GTE eller C20 XE 16V, sk Red Top, fra Kadett/Astra/Vectra/Calibra

Krever dog litt ombygging av varmeapparat, eller fordeler

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info.. har stående en 2l 16v motor som jeg tenkte og putte i,men vet ikke hvordan det blir og få tak i motorfester ol.. så har hørt at en 2.2 eventuelt en 2L med boble weber er enklere og ha i.. så litt info sier jeg takk for;)

 

ja det er enklest å ha i ja og koster mindre, har 2.2l i min og er god å kjøre som bare det..går passe greit og..,,betyr litt hvor høy og lav biler er på ræva og, så lenge kadetter sitter på ræva er dei gode å kjøre vertfall,og sitter som støpt på veien.. men merka selfølgelig den ble litt tyngre på styringa enn 1200 motoren,men som regel bare når man står i ro og svinger sefløgelig.. 1600/1900 og 2.0E kom jo orginalt i kadett c og er cih motor alle sammen, så skjønner ikkje koffor det skal ødlegge kjøreegenskaper som han andre nevner oppi her,, men så klart er jo c20ne og 16v lettere...

 

cih motorene er jo ren støypejern så er så klart litt tyngre;)

 

å ingenting anna er grommere en jernpower med gassere hehe..;)

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er enklest å ha i ja og koster mindre, har 2.2l i min og er god å kjøre som bare det..går passe greit og..,,betyr litt hvor høy og lav biler er på ræva og, så lenge kadetter sitter på ræva er dei gode å kjøre vertfall,og sitter som støpt på veien.. men merka selfølgelig den ble litt tyngre på styringa enn 1200 motoren,men som regel bare når man står i ro og svinger sefløgelig.. 1600/1900 og 2.0E kom jo orginalt i kadett c og er cih motor alle sammen, så skjønner ikkje koffor det skal ødlegge kjøreegenskaper som han andre nevner oppi her,, men så klart er jo c20ne og 16v lettere...

 

cih motorene er jo ren støypejern så er så klart litt tyngre;)

 

å ingenting anna er grommere en jernpower med gassere hehe..;)

Har hatt "et par" slike selv , både lave, høye, fremoverlent og bakoverlent. . Fronten vil utover i lange svinger uansett. Jeg sier ikke at de blir umulige å kjøre, bare at de er mye bedre, faktisk veldig gode med lettere motor.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt "et par" slike selv , både lave, høye, fremoverlent og bakoverlent. . Fronten vil utover i lange svinger uansett. Jeg sier ikke at de blir umulige å kjøre, bare at de er mye bedre, faktisk veldig gode med lettere motor.

 

jada tviler ikkje på det;)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke det enkleste å få nedi mtp clutchhus og kasse men hva med en 1,3i fra nyere Corsi GSi? Hva slags blokk og boltmønster har de ift f.eks Ascona B med 1.3 ohc? Med litt turtallstrim må vel det være det nærmest man kommer en mc-motor? :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår