Gå til innhold

2.0l bensin 1997 fusker veldig av og til


paroa

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt en 1997 mondeo med 2.0l bensin, av og til fusker den veldig og får ikke noe turtall i det hele tatt. Spesielt når den er kald så har jeg veldig problemer med å få bilen til å i det hele tatt gå fremover, men med engang jeg har kjørt 1km så eksisterer så å si ikke problemet lenger. Er det en sensor eller lignede som er kaputt?

 

Edit: Det er spesielt ved rundkjøringer ol. og akselrasjoner at motoren nærmest blir kvalt. Når jeg kjører i 60km/t så merker man ikke spesielt til problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggene og pluggkablene ser helt fine ut, men skal sjekke de nøyere og eventuelt bytte de.

 

Edit: Må også nevne at tempraturmåleren ligger på det kaldeste, den går kanskje litt opp mot normalfeltet om jeg kjører 2-3mil.

Endret av paroa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har byttet tennplugger, men det hjalp ingen ting. Har kjørt nå et par uker å har prøvd å legge merke til hva som skjer.

 

Symptomene er at den fusker veldig på kaldstart mellom 1k-2,5k rpm. Det er automatgir på den, og om jeg drar spaken i 1 og får litt turtall på den et par minutter (3-4k rpm) så fungerer den helt greit.

 

Jeg lurer på om dette har med choken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Bumper denne jeg.

 

Nå har jeg byttet plugger uten at det hjalp noe som helst, i det siste har det kommet suselyd og bilen klarer ikke og kjøre fortere en 130km\t. Jeg har prøvd og dra ut kontakten til lmm eller hva den heter uten at jeg merket noen særlig forskjell, bilen gikk litt dårligere på tomgang, men ellers så var den like bra/bedre en med kontakten i. Kan det være lmm som er defekt samt en vacum lekasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Ja, men da er det jo enkelt. Suselyden fikk noen døde hjerneceller til å Ca rett under coilen ligger det et T-stykke av gummi. som forbinder to eller tre vakumslanger. Dette blir sprøtt over tid og får gjerne et hull. Koster en 50 lapp eller noe. Litt trangt å skifte men det går

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår