paroa Skrevet Juni 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 Hei, har kjøpt en 1997 mondeo med 2.0l bensin, av og til fusker den veldig og får ikke noe turtall i det hele tatt. Spesielt når den er kald så har jeg veldig problemer med å få bilen til å i det hele tatt gå fremover, men med engang jeg har kjørt 1km så eksisterer så å si ikke problemet lenger. Er det en sensor eller lignede som er kaputt? Edit: Det er spesielt ved rundkjøringer ol. og akselrasjoner at motoren nærmest blir kvalt. Når jeg kjører i 60km/t så merker man ikke spesielt til problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 Plugger-pluggkabler-coil. Bruk originale Motorcraft plugger Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paroa Skrevet Juni 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 (endret) pluggene og pluggkablene ser helt fine ut, men skal sjekke de nøyere og eventuelt bytte de. Edit: Må også nevne at tempraturmåleren ligger på det kaldeste, den går kanskje litt opp mot normalfeltet om jeg kjører 2-3mil. Endret Juni 26, 2010 av paroa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paroa Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2010 Jeg har byttet tennplugger, men det hjalp ingen ting. Har kjørt nå et par uker å har prøvd å legge merke til hva som skjer. Symptomene er at den fusker veldig på kaldstart mellom 1k-2,5k rpm. Det er automatgir på den, og om jeg drar spaken i 1 og får litt turtall på den et par minutter (3-4k rpm) så fungerer den helt greit. Jeg lurer på om dette har med choken å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paroa Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2011 Bumper denne jeg. Nå har jeg byttet plugger uten at det hjalp noe som helst, i det siste har det kommet suselyd og bilen klarer ikke og kjøre fortere en 130km\t. Jeg har prøvd og dra ut kontakten til lmm eller hva den heter uten at jeg merket noen særlig forskjell, bilen gikk litt dårligere på tomgang, men ellers så var den like bra/bedre en med kontakten i. Kan det være lmm som er defekt samt en vacum lekasje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MB300Diesel Skrevet Mars 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2011 Hva med å lese av feilkoder? enten på et verksted eller kjøp deg en leser selv... Siter '04 Mondeo STV '96 MB C220 Diesel til salgs '85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Pleym Skrevet Oktober 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2011 fikk du fiksa det? har samma problemer på min 97mod. el at den fusker litt. lurer på vacum lekkasje her også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2011 Ja, men da er det jo enkelt. Suselyden fikk noen døde hjerneceller til å Ca rett under coilen ligger det et T-stykke av gummi. som forbinder to eller tre vakumslanger. Dette blir sprøtt over tid og får gjerne et hull. Koster en 50 lapp eller noe. Litt trangt å skifte men det går Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Pleym Skrevet Oktober 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2011 åja så det er verdt å skjekke? kanskje samtidig som jeg skifter coilen evt skifter. hvor mye koster en coil? har 9mod 2l stasjonsvogn her. nøkker på oppstart første gir men går fort over før skifte til andre gir. men hakkinga begynner igjen på lavt turtall 4 gir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg