Gå til innhold

Beste 4WD vinterbil under 60k?

Ranger emnet


MarcusN

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe en firehjulstrekker. Den vil bli brukt om vinteren og på noen langturer. Mulighet for trekking av bilhenger er et pluss. En viss grad av kjørekomfort kan også være interessant, derfor har jeg sjaltet ut alternativer som Daihatsu Rocky og Lada Niva.

 

Med tanke på driftssikkerheten kan det bli aktuelt å kjøpe en eller annen japsebil. Men siden budsjettet bare er på rundt 60.000, prøver jeg å unngå modeller som er kjent for å ruste i stykker. Har notert meg noen spesielt interessante firehjulstrekkere, og er interessert i å høre om noen har gode/dårlige erfaringer med disse:

 

Audi 90 Avant 2.3 E Quattro

Subaru Legacy

Mitsubishi Pajero (2. gen)

 

Forslag til andre alternativer er selvfølgelig også velkomne!

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste Subaru Forester er komne ned på rundt 50 laken, og til trass for at nokre av dei ser litt shabby ut, så er dette maskiner som går, går og går. Behagelige, kan trekkje hengjar, god plass, fantastisk framkommeligheit, og dette er PÅLITELIGE bilar, etter min meining.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzuki har vel bare 4-hjulsstrekkere?

Suzuki er et bra MC-merke, men bilene de lager er vel hovedsakelig rene offroadere med lite komfort? Har også lest at de er dårlig rustbeskyttet.

 

Eldste Subaru Forester er komne ned på rundt 50 laken, og til trass for at nokre av dei ser litt shabby ut, så er dette maskiner som går, går og går. Behagelige, kan trekkje hengjar, god plass, fantastisk framkommeligheit, og dette er PÅLITELIGE bilar, etter min meining.

Takk for tipset. I så fall kan Forester absolutt være et alternativ, trodde de lå litt høyere i pris.

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subaru er ett trygt valg, uansett modell, men kikk etter for rust, de pleier sjelden ha noe alvorlig. Litt dyrere å eie enn snittet, men så er det gode biler og.

 

Suzuki av nyere dato er ikke så halvgalt om man ser bort fra Bailando`n, kjøremaskin kan det ikke kalles, men god kvalitet foruten noen hjullagre.

 

Ellers, MB 4 matic, eller gammel ford 4x4

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Hilux? eller en grei lancer stv med 4x4? jeg ville gått for Legacy 2.2 :D nok og leke med, bare få deg en med manuelt gir, ikke automat, det er for kjedelig! snakker av erfaring her!

Automatgear blir uansett ikke aktuelt for meg, med mindre det dreier seg om Mercedes. Ser at Hilux fås med dieselmotor, som er praktisk til tauing. Men 83 hk blir muligens i slappeste laget. Ellers har jeg også sansen for Legacy, prøvekjørte faktisk en 2.2 hos forhandler i fjor.

 

Subaru er ett trygt valg, uansett modell, men kikk etter for rust, de pleier sjelden ha noe alvorlig. Litt dyrere å eie enn snittet, men så er det gode biler og.

 

Suzuki av nyere dato er ikke så halvgalt om man ser bort fra Bailando`n, kjøremaskin kan det ikke kalles, men god kvalitet foruten noen hjullagre.

 

Ellers, MB 4 matic, eller gammel ford 4x4

Må innrømme at jeg ikke har tenkt over Ford og Mercedes i denne sammenhengen. Men med tanke på alle motoralternativene man får til Mercedes, skulle det være en del muligheter. Suzuki Vitara V6 kan være aktuell mht. høy tillatt hengervekt.

 

Mange alternativer her, takker for alle tips hittil.

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1137797;Modified=1276187784

 

Ikke min men en tilsvarende, veldig pålitelig bil som starter selvom det er -30, man kan låse senterdiffen så man står aldri fast. Var i hvertfall storfornøyd i vinter med min :)

 

ooh gaad, den mazdaen er hot! gå for mazdaen :D

So i parallel double park that motherfucker sideways!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår