Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Siriuz

Skal starte med drifiting...

Rate this topic

Recommended Posts

Hei, alle sammen! :)

Jeg vurderer sterkt å begynne med drifting, og lurer litt på ting ang. dette.

 

For det første: Hvordan er miljøet i norge nå? Fikk høre at ett av miljøene muligens var opplæst for ei stund siden?

Og, hva slags bil er en grei lavbudsjetts-type å begynne med? Har vurdert å trimme og piffe opp min eksisterende Sierra 2.0IS, men kunne også tenke meg en Toyota`86....

Kan noen si meg om hvor man bør starte, og hva man bør tenke over? :)

 

Evt. noen flere tips? Alt er velkomment:D babyhmm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skal du ha en bil som er sett opp til drifting, så blir sierra`n din dyr å piffe opp. Du klarer å drifte med den uten at det koster skjorta, men du kommer ikke til å hevde deg slik du kan med en skikkelig bil.

 

En toyota AE86 er et greit utgangspunkt, men litt lite effekt gjør at den kan bli litt slitsom å hevde seg med.

 

En ferdig bil trenger ikke koste så mye, legg 50-100.000 på bordet til feks japan auto, og du får en fiks fedig bil ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sierraen din kan bli vel så billig som utgangspunkt som noe japansk ræl med rattet på feil side. F.eks ved å kjøpe en kræsja cosworth fra utlandet og flytte over godsakene... :-) Lykke til!

 

edit:

 

flere cossier til ~4000 euro i tyskland!

Edited by MB300Diesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er mange biler du kan bruke, Volvo er driftsikker og lett å trimme (Samt kan man også sette inn smallblock v8 uten så alt for mye arbeid).. så har du nissan sunny GTIR

, jævli artig bil, lett og fin men kreves litt øvelse for å drifte fint med grunnet den har kort akslingsavstand.

nissan 180sx/200sx ikke dyrt d heller, men krever litt mere vedlikehold hivs du skal over 300hk men helt grei pris på deler http://www.nismoparts.com/

ellers så har du de som selger ombygde sierra cosworth rwd, disse er ganske billig.

 

men det er egentlig bare å lete på finn.no etter noe ferdig eller se etter noe som har potensiale :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så har du o Opel Omega Sedan eller Stv. Veldig greie drifte biler, Ein kompis har ein 2.0 stv. Litt lite hester orginalt å sko hatt sperr, Men fy faen for noen fine drifter han får...

 

Så få tak i ein 3000maskin eller trimme 2.0l (ligger noen turbo sett på nett) å få sperr bak, Då har du bra å enkel drifte bil..

 

Andre kan jo verr E30 f.eks. Så hive du oppi 325 motor å gir me 320 bakaksling. Vips så har du jo driftebil, sveis sperrå eller kjøp ein for 3800kr(tror eg). Funke fint så faen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sierraen din kan bli vel så billig som utgangspunkt som noe japansk ræl med rattet på feil side. F.eks ved å kjøpe en kræsja cosworth fra utlandet og flytte over godsakene...

Da mangler han bare rattutslag...

 

 

Så har du o Opel Omega Sedan eller Stv. Veldig greie drifte biler, Ein kompis har ein 2.0 stv. Litt lite hester orginalt å sko hatt sperr, Men fy faen for noen fine drifter han får...
Nærmest ukontrollert skrensing/sladding er IKKE drifting.

 

 

Hvis du bare skal prøve deg fram så finnes det mange billige 200sx plastraketter i england som er sånn høvelig oppsatt for drifting, til en ikke så alt for mange kronasjer. Målet er vel å lære seg drifting, ikke snurre og krasje med fancy bil? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da mangler han bare rattutslag...

 

 

Nærmest ukontrollert skrensing/sladding er IKKE drifting.

 

 

 

Ska love deg at ingenting av DRIFTINGÅ hans e ukontrollert ;) Veldig imponerende kjøring, Han hadde Bmw E30 325 me chip++ ca. 200hk. Noen syke drifter me den. Så han kan kjøre bil ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selg Sierran er vel første bud. Men hold deg for guds skyld til Ford. Ligger en Granada 2.8i med orginal ZF sperre på autodb, en blå som står i Gjøviktraktene, ta inn en 351 Windsor fra USA og trim den lett så du får rundt 300-350 gamp på hjula. Da har du bil som ikke mange i driftemiljøet har maken til, da. Og til +- 60 laken.

 

Ikke helt umulig å få det på skilter heller da bremser og oppheng holder akkurat til V8.

 

:ass:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ska love deg at ingenting av DRIFTINGÅ hans e ukontrollert ;) Veldig imponerende kjøring, Han hadde Bmw E30 325 me chip++ ca. 200hk. Noen syke drifter me den. Så han kan kjøre bil ;)

 

Er stor forskjell på drift og sladding mister.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Selg Sierran er vel første bud. Men hold deg for guds skyld til Ford. Ligger en Granada 2.8i med orginal ZF sperre på autodb, en blå som står i Gjøviktraktene, ta inn en 351 Windsor fra USA og trim den lett så du får rundt 300-350 gamp på hjula. Da har du bil som ikke mange i driftemiljøet har maken til, da. Og til +- 60 laken.

 

Ikke helt umulig å få det på skilter heller da bremser og oppheng holder akkurat til V8.

 

:ass:

 

sier bare behold sierran jeg! fint mulig å sladde med sierra! til og med 2liter!! blir ikke gromme greiene av det med en slapp gammal gasser motor akkurat men øvelse gjør mester og med tid kommer penger så da er det mulig å gå oppover i motorer osv!

 

heller det enn at han kjøper seg en 200sx eller noe annet svada med masse hester og snurrer hele tia og lager kø på banen for alle andre som vil kjøre,som 80% av gutta gjør nå!

Share this post


Link to post
Share on other sites

For og vinkle det alle maser om her da.

 

Vil du kjøpe ferdig driftebil, eller bruke en hel vinter og sommer på og bygge noen sier er gromt.

 

Jeg har prøvd begge deler, bygget, brukt masse penger og gått drittlei!

kjøpt ferdig og kjørt uendelig mye..

 

Finn en Toyota soarer, supra, skyline, helst en bil med 6er pga moment og kjørbarhet.

 

 

Det norske driftemiljøet er alle tiders, bare bra folk som alltid stiller opp om du skulle trenge litt hjelp på treff eller med bygging ( powerdriftforumet kan du spørre og grave i )

 

Er målet og sladde, eller drifte? skal du konkurere eller bare ha en tøff bil i garasjen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ska love deg at ingenting av DRIFTINGÅ hans e ukontrollert ;) Veldig imponerende kjøring, Han hadde Bmw E30 325 me chip++ ca. 200hk. Noen syke drifter me den. Så han kan kjøre bil ;)

 

 

Skal jeg like å se at noen får 200hk ut av en E30 325 med en chip.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skal jeg like å se at noen får 200hk ut av en E30 325 med en chip.

 

Legg merke til at det står ++++. Så han har sikkert rød girkule,, blått ratt, biltema pedaler og powerfilter. Dette kombinert med 5'' enderør å en streamer som forklarer deg at det er en bmw, gjør det vel ikke omulig å bikke 200hk?

:yodude:

 

:offtopic

 

Ikke det at jeg har peiling men her er meininga mi:

 

Men det å skaffe seg en 200sx fra england, som du snurrer rundt med må da være mye billigere enn å bygge om en sierra for drifting?

Ikke at jeg har så mye peiling men sierra har vel stor svingradius, pluss at de er vel ikke så billige med power tilstrekkelig til drifting?

 

 

200 får du jo får du jo fra 500 pund bortimot færdig rigga har jeg sett.

Greit nok at 200sx er like uvanlig som maur i ei maurtue, men du må begynne et sted.

 

Hilsen veslevoksen :nono:

Edited by Liland91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.