Gå til innhold

Min Audi A4 Allroad 2011

Ranger emnet


ipop79

Anbefalte innlegg

Hei,

 

mitt første innlegg her og trenger noe råd og hjelp til min nye bil som jeg har bestilt.

 

Det er med et tungt hjerte jeg skal kvitte meg med min Toyota MR2 MK1, men det er nå på tide å få en mer funksjonell bil :)

 

Valget falt til slutt på en Audi A4 Allroad 2011 modell, TDI 2.0 med 143 hk.

 

Av tilleggsutstyr så har jeg bestilt følgende til bilen:

 

  • Navigasjonspakke (oppgradert navi basic til MMI pluss)
  • Teknikkpakke
  • Bang og Olufsen høytaler system
  • Sportseter (elektriske m/memo)
  • Skinn/Alacantara
  • Midtarmlene forran
  • Lyspakke
  • Fjernbetjent kupevarmer
  • 3-soners klima
  • Lys og regnsensor m/fjernlys ass
  • Bluetooth-forberedelse
  • Mlf-sportsratt
  • Taktrekk, sort stoff
  • Skipose, uttakbar
  • Automatisk avblendbart innvendig speil
  • Automatisk avblendbart utvendig speil og innklappbart m/memo
  • Hellakkering

 

Er det noe av ekstrautstyr jeg har glemt eller utelatt som en bør ha med? Har dog kommet til smertegrensen i forhold til økonomi.

 

Det jeg sliter mest med nå er valg av farge.. har tre alternativer; hvit, sølv og sort.. og valget endres fra time til time... akkurat nå er sølv fargen (som også den jeg foreløpig har bestilt).

 

Sølv synes jeg selv er litt kjedelig og begynner å bli litt lei den fargen. Den er den mest praktiske og det er en fordel. Den skal ha pluss for kontrastfargen på skjermene som forbedrer utseendet til den.

 

Svart er en annen farge og er vel favoritt fargen. Problemet er alt arbeidet som følger med i forhold til vask og polering... et slikt arbeid er jeg ikke klar for. Jeg er dog flink å vaske bilen, men polering er ikke min favoritt aktivitet. En annen ting jeg ikke liker med svart er kontrastfargen på audi allroad... den er litt for hard og overhode ikke fint. Så skal svart velges så tror jeg det vil gå mot hellakkering.

 

Hvit er en aldeles nydelig farge til audiene nå synes jeg. Den er 9000 kr billigere pga at den ikke er metallic, hvilket er bra. Hvit er på vei inn som en mote farge nå... but for how long?

 

Noen som har noen tanker om fargevalg og annet nødvendig ekstra utstyr. Vurderer også utvendig sort optikk...

Endret av ipop79

Obs signaturregler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, takk for svar.

 

cruise control ligger i navigasjonspakken så den er me.

 

Har forlatt sølvfargen og er nå over på sort, men lakering vurderer jeg fremdeles. Har ikke helt bestemt meg for hva valget skal bli her. Hvor mye koster det eventuelt å få hellakkert plasten senere?

 

Innholdet i teknikkpakken er:

- Xenon plus

- Audi parkeringssystem bak

- Audi sound system

- Cruise control

 

I navigasjonspakken er:

- cruise control

- navigasjon basic

- avtagbart tilhengerfeste

 

I forhold til sort optikk så er i følge Møller det ikke et option for allroaden så den planen gikk i vasken (hvit og sort optikk):)

 

Rødt er stilig, men tror ikke jeg velger det til allroaden.

Obs signaturregler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den og den så bra ut... så en svart hellakkert allroad nettopp og det var vel dropen som får meg til å bruke noen tusen ekstra på hellakkering.

 

Problemet nå igjen er jo siden den har blitt helt sort så bør jeg vel vurdere mørke bakruter :( begynner å bli dyyyyyrt!

Obs signaturregler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en rød A4 Allroad på finn nå. Så absolutt ikke feil ut :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23125212

 

Den var SWEET!! :respect

 

 

 

 

(Må bare få av dekoren så er den tilnærmet perfekt!)

Endret av Legolego
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en stilig bil du har skaffet deg :win

 

Er lenge til begynnelsen av september enda... sukk men akk så godt det skal bli!!

 

Du har ikke hatt noe problemer med bilen bortsett fra lakken på plasten? Har å valgt hellakkering på min...

Obs signaturregler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en stilig bil du har skaffet deg :win

 

Er lenge til begynnelsen av september enda... sukk men akk så godt det skal bli!!

 

Du har ikke hatt noe problemer med bilen bortsett fra lakken på plasten? Har å valgt hellakkering på min...

 

Angrer som en hund på at vi ikke bestilte hellakkert phantomsort pga den plastflekken... men liker fargen veldig godt, ingen i tromsø som har likens :win

Ellers ingen problemer, flott bil med gode kjøreegenskaper- dieselmotoren er sterk nok i massevis til vanlig kjøring men skal vel ta den til TS-racing når garantien går ut om litt under 3 år :)

Fantastisk kvalitet er som på alle nye Audier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt spørsmål egentlig... Utgangspunktet var at sedan var uaktuelt, for jeg vil ha en bil som er mer funksjonell... videre så trenger jeg litt bakkeklaring på vinterføret, fordi der jeg bor er det en liten nedoverbakke i innkjørselen med en søt liten brøyteskavel på toppen som resultere i en fin klomp en må trodle seg over. Så da jeg startet søket etter ny bil så var SUV førstevalget og da spesielt en Lexus RX400h. Da jeg prøvesatt en slik og den vugget som en barnevogn så ble jeg skeptisk. Kjører jo nå en ganske stiv MR2 som ligger som støpt til veien så det spranget var i største laget for meg. Fant da ut at stasjonsvogn gir meg mer kjørekomfort og ikke veldig langt i dag fra en sedan... og når Allroaden kombinerer begge delene (kjørekomfort og suv) så var valget enkelt. Allroaden er noe lavere enn SUV'er og det passer meg fint for jeg har ikke behov for å kjøre i terreng og den ekstra bakke klaringen.

 

Dessuten så trur jeg SUV populariteten er dalende, hvilket vil gjøre den vanskeligere å selge. Iom at Allroaden kombinerer det beste fra begge verdenene og at vi bor der vi bor så er det perfekt for meg. I tillegg synes jeg ikke q5'en er like fin!

Obs signaturregler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en flott brøytekant som man må ploge seg gjennom for å komme inn i innkjørselen, 6-7 måneder av året :)

Håper bare ikke Q5 holder seg mye bedre i verdi da..

Skal sies at det er ingen tvil om at Allroaden er en penere og mer kjørevennlig bil enn Q5 ;)

 

Som jeg skrev i min tråd - Q5 er 19 cm høyere enn Allroad, men har bare 2 cm bedre bakkeklaring = dårligere kjøreegenskaper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår