Bamsemoms Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 (endret) Hei! Sliter litt med en lakken på en sort Toyota Auris. Farge beskrivelsen er nightsky black. Har drevet en del med rubbing og polering opp gjenneom og føler meg stabil på det å bruke maskin. Problemet er at jeg har en del swirls og bilen ser skjollete når solen står på, ser rett og slett forfredelig ut. Har prøvd både med Scratch X 2,0 og Swirls X på biltema sin DA maskin med soft pads(sort) fra 3M uten spesielt gode resultater. Prøvd også Scratch X for hånd på maguires pads uten spesielt gode resultater. Noen som har gode tips til meg eller har vært borti denne lakken. Er samme lakk på stort sett alle nyere toyota modeller. Legger ved ett bilde av bilen, man kan se det på fram skjermen. Noen beskriver problemet som hologrammer På forhånd, takk! MVH Marius Endret Juni 20, 2010 av Bamsemoms Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Hei! Sliter litt med en lakken på en sort Toyota Auris. Farge beskrivelsen er nightsky black. Har drevet en del med rubbing og polering opp gjenneom og føler meg stabil på det å bruke maskin. Problemet er at jeg har en del swirls og bilen ser skjollete når solen står på, ser rett og slett forfredelig ut. Har prøvd både med Scratch X 2,0 og Swirls X på biltema sin DA maskin med soft pads(sort) fra 3M uten spesielt gode resultater. Prøvd også Scratch X for hånd på maguires pads uten spesielt gode resultater. Noen som har gode tips til meg eller har vært borti denne lakken. Er samme lakk på stort sett alle nyere toyota modeller. Legger ved ett bilde av bilen, man kan se det på fram skjermen. På forhånd, takk! MVH Marius Kanskje prøve Meguiars Ultimate Compound på en litt grovere pute? Eller en roterende maskin med orange Scholl og Scholl S30? Eller er problemet at lakken er så myk at det kommer nye riper fra mf? Ser ikke bildet, så er ikke så lett å se hva som er feil :win Mvh Marius Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Hei! Sliter litt med en lakken på en sort Toyota Auris. Farge beskrivelsen er nightsky black. Har drevet en del med rubbing og polering opp gjenneom og føler meg stabil på det å bruke maskin. Problemet er at jeg har en del swirls og bilen ser skjollete når solen står på, ser rett og slett forfredelig ut. Har prøvd både med Scratch X 2,0 og Swirls X på biltema sin DA maskin med soft pads(sort) fra 3M uten spesielt gode resultater. Prøvd også Scratch X for hånd på maguires pads uten spesielt gode resultater. Noen som har gode tips til meg eller har vært borti denne lakken. Er samme lakk på stort sett alle nyere toyota modeller. Legger ved ett bilde av bilen, man kan se det på fram skjermen. Noen beskriver problemet som hologrammer På forhånd, takk! MVH Marius Kanskje prøve Meguiars Ultimate Compound på en litt grovere pute? Eller en roterende maskin med orange Scholl og Scholl S30? Eller er problemet at lakken er så myk at det kommer nye riper fra mf? Ser ikke bildet, så er ikke så lett å se hva som er feil :win Mvh Marius Har prøvd Meguiars Ultimate Compound tidligere uten stort hell. Har grovere puter liggende og kan teste litt. Lakken er ikke for myk, den er heller veldig hard. Trodde swirl X skulle være råere på swirls og hologrammer en Ultiamte Compound. Har også brukt en del Pinnacle Studio Liquid Carnabua wax. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Hvis den er veldig hard er det bare å prøve noe grovere da :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Hvis den er veldig hard er det bare å prøve noe grovere da :) Hadde håpet det var noen som hadde ett bra forslag på hva jeg må gjøre. Vil jo ikke grov rubbe bilen. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Må man, så må man :P Eventuelt kan du jo prøve noe som dekker riper da? F.eks Bilthamber Autobalm? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Må man, så må man :P Eventuelt kan du jo prøve noe som dekker riper da? F.eks Bilthamber Autobalm? Ikke dumt. Men da kan man jo bruke en litt fet wax som lar stå på en stund før man tar den av. Bilpleie kan virkelig by på hodebry. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Ja, kan være jæææævlig tricky det der.... Bare å prøve seg frem :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Det er jo bare en Toyota, Marius...lol..ikke så nøye ;) Neida.....løsningen er vel bare å prøve seg frem med grovere puter og evt roterende maskin istedetfor DA. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Juni 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 Har fått det til, tror jeg. Har gikk over bilen en gang til med en litt annen pad og Swirl X :polish: La på ett lag med Pinnacle liquid carnabua wax. Da ble det ikke så værst. Skal legge på ett nytt lag mens bilen står innendørs og la den stå på en en stund (noen timer) før jeg tar den av. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GrimeReaper Skrevet Juni 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 Har fått det til, tror jeg. Har gikk over bilen en gang til med en litt annen pad og Swirl X :polish: La på ett lag med Pinnacle liquid carnabua wax. Da ble det ikke så værst. Skal legge på ett nytt lag mens bilen står innendørs og la den stå på en en stund (noen timer) før jeg tar den av. Har aldri hørt om noen vokser som skal stå på "noen timer" før den buffes av. Sitat Scandicshine: Retningslinjer for bruk: Overflaten må være helt ren før påføring. Bruk så en foam applicator til å påføre voksen med. Påfør voksen på et panel av gangen, fjernes med engang. Denne voksen trenger ikke å tørke før fjerning. Følg retningslinjene for best resultat. (link) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Juni 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 Mange vokser som fint kan stå i flere timer uten at det byr på problemer :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Juni 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 Pinnaclen kan stå på i mange timer, men den må ikke stå i sollys. Så da setter jeg den ett sted hvor det er svalt ca.20grader. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saloman Skrevet Juli 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 hei hvor får man kjøpt schroll produkter?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet Juli 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 Scandicshine.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg