Gå til innhold

Første anlegg

Ranger emnet


Espen92

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg bil og skal bygge anlegg i den.

 

Spilleren er en Alpine CDE-113BT og har fått tilbud på noen høyttalere, forsterker og sub. Har vurdert og kjøpe noen diskanter også.

 

Kicker K57(i bakdørene)

Kicker ZX 350.4(forsterker)

Kicker DS6930(i hattehylle)

Kicker DC12

 

Hører mye på metal, rock og punk, men når kamerater sitter på går det mye i techno og trance

 

Hvordan tror dere dette vil bli?

Dere kan også komme med forslag på annet oppsett

Endret av Espen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt meg bil og skal bygge anlegg i den.

 

Spilleren er en Alpine CDE-113BT og har fått tilbud på noen høyttalere, forsterker og sub. Har vurdert og kjøpe noen diskanter også.

 

Kicker K57(i bakdørene)

Kicker ZX 350.4(forsterker)

Kicker DS6930(i hattehylle)

Kicker DC12

 

Hører mye på metal, rock og punk, men når kamerater sitter på går det mye i techno og trance

 

Hvordan tror dere dette vil bli?

Dere kan også komme med forslag på annet oppsett

 

Hei!

Mitt forslag til deg er at du dropper hattehylle-høyttalerene og høyttalerene i bakdøren i første omgang. Så går du for et brukbart frontsett :) Hva er budsjettet?

Dette er bare et enkelt forslag til hva du kan gjøre fra min side dersom du er på et stramt budsjett.

(jeg vet jo ikke hvilken bil du har, så størrelsen vil nok variere):

Frontsett

Sub-forsterker

Subber

Forsterker til frontsettet

 

I tillegg vil du trenge alt av koblingsmateriell... Det får du kjøpt på Biltema, omså, men du vil trenge en fordelingsblokk for strøm om du skal ha 2 forsterkere. :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en '98 Mazda 626 sedan

Det er originale 6x9" i hattehylla, derfor jeg hadde planer om å bytte ut disse.

 

På det oppsettet der har jeg fått tilbud på 5800 kr, hadde tenkt å holde budsjettet under 10.000.

 

Har du spiller og alt av kabler?

Originale 6x9'ere? Om du er på budsjett så dropper du dem, du vil få mye mer igjen for pengene om du fokuserer på frontsettet.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mitt forslag til deg er at du dropper hattehylle-høyttalerene og høyttalerene i bakdøren i første omgang. Så går du for et brukbart frontsett :) Hva er budsjettet?

Dette er bare et enkelt forslag til hva du kan gjøre fra min side dersom du er på et stramt budsjett.

(jeg vet jo ikke hvilken bil du har, så størrelsen vil nok variere):

Frontsett

Sub-forsterker

Subber

Forsterker til frontsettet

 

I tillegg vil du trenge alt av koblingsmateriell... Det får du kjøpt på Biltema, omså, men du vil trenge en fordelingsblokk for strøm om du skal ha 2 forsterkere. :)

 

har du leta fram alt den største dritten som er eller? hahaha ikke kjøp det møkket der da..

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spiller og alt av kabler?

Originale 6x9'ere? Om du er på budsjett så dropper du dem, du vil få mye mer igjen for pengene om du fokuserer på frontsettet.

 

 

Har spilleren, men kjøper kablene sammen med elementene.

Ja, det er originale 6x9" i hattehylla, er ingen i bakdørene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du leta fram alt den største dritten som er eller? hahaha ikke kjøp det møkket der da..

 

det der er jo på superbudsjett :)

Bare så på hva han hadde fått for tilbud og viste han at man kan gjøre det tilsvarende eller vesentlig tilsvarende om man leiter litt rundt.

 

Har du et bedre forslag til de pengene så kom med det! :)

 

Eller er du her for å :ratatatat

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilleren, men kjøper kablene sammen med elementene.

Ja, det er originale 6x9" i hattehylla, er ingen i bakdørene

 

Huh! Var ikke klar over at Mazda leverte originale 6x9".. Og jeg vet ikke hvor overbevist jeg er ennå :p

 

Fine ting, drit i høyttalerene bak!

Gå og se deg selv i speilet, om ørene dine er vinklet fremover så satser du på å ha høyttalere fremme. Om ørene dine er vinklet bakover så skal jeg akseptere at du kjøper høyttalere bak :p

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Send meg en PM/mail om du vil ha et par hyper-yber-bra forslag herfra, frakt slipper du jo også... ;)

 

Mazda leverte originale 6x9".. Og jeg vet ikke hvor overbevist jeg er ennå :p

Joda, mange modeller som har 6x9" originalt, deriblant den 626'en. Om man ikke skal ha noen basskasse bak noen gang, kan jo slike være greie for å få mer basstrøkk.

 

Men som du er inne på, skal man derimot uansett ha en basskasse bak, må hattehylla være fri for luftsperrer så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår