Gå til innhold

A4 eller A6

Ranger emnet


Sanderr

Anbefalte innlegg

Hallo hallo:)

Nå har jeg sitti å sett litt på biler her igjen, og ser egentlig for meg A4 eller A6 som da blir min første bil:)

det jeg nå lurer mest på er hvilke meninger folk har om 1.8t i A4 og A6, eller 2.4 i kun A6, Quattro uansett.

vil gjerne høre litt erfaringer fra dere som har kjørt disse bilene og har litt peiling, og svar gjerne på følgende;

~Hvordan er draget i disse (hvem går værst)

~Hvem låter best (her ville jeg tippet 2.4 liter'n, men kan jo alltids ta feil)

~Hvordan er forbruket på disse motorene

~Hvem holder lengst

 

Og et lite tilleggsspørsmål;

finnes det noen minussider ved biler som det er byttet motor på?

Jeg har sett på en 95' A4 som det orginalt satt en 1.8 i, men ved 80.000 på tellern gikk motoren til ******* grunnet reg.reim, da ble det satt inn en 97' 1.8t som var gått 130.000

++

Noen ting jeg bør se etter på disse årgangene?? :)

 

 

 

~Sander :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart valgt 1.8t. Det er mange A6 til salgs, mener man kanskje får mer for pengene i en sånn bil.. om man chipper og trimmer den litt så går den veldig bra selv i en litt tyngre bil som A6.

 

Såklart høres en V6 bedre ut enn en 4cyl. 2.4 er slapp og bruker mye bensin. Ville valgt 2.8 om det ble V6.

 

1.8t bruker ca 0,95

2.4 og 2.8 bruker ca 1.2-1.5

dette er på blandet kjøring

2.4 og 2.8 har hatt problemer med oljelekkasjer, men har ellers vært ok. 1.8t har billige deler, er en kjempegod motor med få feil.

 

jeg ville vært skeptisk til motorbytte. Er det GODKJENT? Foreliger det bekreftelse fra møller o.l. på at ALT som skal byttes er byttet? Er det gjort hjemme i garasjen? Det kvalifiserer i det minste til en bra prisreduksjon.

 

Styr unna 1.6 og 1.8 uten turbo, vanskelig å bli kvitt og kjedelig å kjøre.

 

 

På 1.8t, sjekk

har turbo blitt byttet? clutch?

ofte litt plukk med div sensorer

 

på 2.4t, har det vært oljelekkasje?

 

på alle:

forstilling, endeledd, sentrallås og elvinduer

rust i hjulbuer, sinkslipp på bunn av dører

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart valgt 1.8t. Det er mange A6 til salgs, mener man kanskje får mer for pengene i en sånn bil.. om man chipper og trimmer den litt så går den veldig bra selv i en litt tyngre bil som A6.

 

Såklart høres en V6 bedre ut enn en 4cyl. 2.4 er slapp og bruker mye bensin. Ville valgt 2.8 om det ble V6.

 

1.8t bruker ca 0,95

2.4 og 2.8 bruker ca 1.2-1.5

dette er på blandet kjøring

2.4 og 2.8 har hatt problemer med oljelekkasjer, men har ellers vært ok. 1.8t har billige deler, er en kjempegod motor med få feil.

 

jeg ville vært skeptisk til motorbytte. Er det GODKJENT? Foreliger det bekreftelse fra møller o.l. på at ALT som skal byttes er byttet? Er det gjort hjemme i garasjen? Det kvalifiserer i det minste til en bra prisreduksjon.

 

Styr unna 1.6 og 1.8 uten turbo, vanskelig å bli kvitt og kjedelig å kjøre.

 

 

På 1.8t, sjekk

har turbo blitt byttet? clutch?

ofte litt plukk med div sensorer

 

på 2.4t, har det vært oljelekkasje?

 

på alle:

forstilling, endeledd, sentrallås og elvinduer

rust i hjulbuer, sinkslipp på bunn av dører

 

her er link til den som jeg falt litt for :) prisen er kanskje litt stiv ..?

men selve motorbytte i dette tilfellet tror jeg har gått ordentlig for seg med alt i orden :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21097809

 

 

Takk for raskt og fint svar Veegard!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er link til den som jeg falt litt for :) prisen er kanskje litt stiv ..?

men selve motorbytte i dette tilfellet tror jeg har gått ordentlig for seg med alt i orden :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21097809

 

 

Takk for raskt og fint svar Veegard!!!

 

hmm.. veldig rart at den har kun godt 80k å har hatt registerreim havvari, reimen skal ikke byttes før 120k...

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha vurdert den der. Får en fin A6 1.8tq for rundt den prisen, og jeg snakket med en kar som solgte en 2.8q 30v for 95, med alle servier, kun eid av gamle gubber.. Ville absolutt holdt meg til en bil så original som mulig, eller som har blitt skrudd på av noen som har veldig god peiling.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha vurdert den der. Får en fin A6 1.8tq for rundt den prisen, og jeg snakket med en kar som solgte en 2.8q 30v for 95, med alle servier, kun eid av gamle gubber.. Ville absolutt holdt meg til en bil så original som mulig, eller som har blitt skrudd på av noen som har veldig god peiling.

 

 

A6 blir vel ikke litt i tyngste laget da..? :/

2.8 literne har jeg hørt mye bra om, men disse drikker jo endel å.. om jeg ikke tar helt feil :)

men skulle det blitt V6'er så er det 2.8 som gjelder ja og ikke 2.3 eller 2.6:) noen formeninger om disse?

Endret av Sanderr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin pris, liste prisen på 01 modelen ligger på 160000.- med samme utsyr nivå.

Ser en på de få 2,5 som ligger på finn ligger denne lavt i pris + den er 100% og voksen kjørt.

Er du kjapp går den for 120000

Endret av Omega b

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår