Åna-Sira Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Skal montere 3++ 1000-metere på min pajero, 83 mod. Og jeg har bare lyktene å gå ut ifra.. så det jeg lurer på er hva annet jeg trenger? må vel ha en relè eller en til hver lykt da. men hvilken?? noen som har tips til dette, har ikke mye peiling på elektronikk og ledninger, så tar imot all hjelp jeg får :) Siter http://www.aanasolfilm.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Ett relè til alle lyktene. 2.5-4 mm2 kobles fra batteri til 30 på relè, fortrinnsvis med sikring nærme batteri. 0.5-1.5 mm2 kobles fra stikk diagonalt på H4-pæra til heholdsvis 85 og 86 på relè. 1.5-2.5 mm2 fra 87 på relè til hver lykt, legg gjerne en tjukkere kabel(4mm2)til bak grillen og lodd sammen kablene der. Dette er kun til pluss fjernlys. Minus fra lyktene kobles i sammen dimensjoin som plussen, og kobles til gods en plass det er bra jording, fortrinnsvis 1 kabel fra hver lykt, men gjerne samme punkt om det er bra. Evt. park kan du koble på relè, parklys på 87 på relèet. 1,5 mm2 fra batteri til 30 med sikring, 0,5-1,5 mm2 fra pluss/minus parklyspære til henholdsvis 85 og 86 på relè. Lykke til. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åna-Sira Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Ett relè til alle lyktene. 2.5-4 mm2 kobles fra batteri til 30 på relè, fortrinnsvis med sikring nærme batteri. 0.5-1.5 mm2 kobles fra stikk diagonalt på H4-pæra til heholdsvis 85 og 86 på relè. 1.5-2.5 mm2 fra 87 på relè til hver lykt, legg gjerne en tjukkere kabel(4mm2)til bak grillen og lodd sammen kablene der. Dette er kun til pluss fjernlys. Minus fra lyktene kobles i sammen dimensjoin som plussen, og kobles til gods en plass det er bra jording, fortrinnsvis 1 kabel fra hver lykt, men gjerne samme punkt om det er bra. Evt. park kan du koble på relè, parklys på 87 på relèet. 1,5 mm2 fra batteri til 30 med sikring, 0,5-1,5 mm2 fra pluss/minus parklyspære til henholdsvis 85 og 86 på relè. Lykke til. hva slags relè må jeg ha?? Siter http://www.aanasolfilm.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 hva slags relè må jeg ha?? Usikker om det er noe spesielt navn på de, men gå til mekononem\biltema og si du gjerne vil ha ett relee som er til fjernlys. koster 50lapp eller noe. :) Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Kalles et 87 rele. sørg for å ha et som har nok amp. ellers hvis du har en delebil et eller annet sted eller en høgger i nærheten kan du se etter et rele med 4 poler, 15,30,50 og 87. 15 er styrestrøm, dvs fra hovedlyset, 30 er kostantstrøm fra batteriet, 50 er jord og 87 er ut til forbruker. :D Dritlett å koble og så og si alle biler har et slikt rele et eller annet sted. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 PS; hvis du finner et 5 pola med 15,30,50 og 87a/b kan du også bruke det men bruk bare enten a eller b. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 15 og 50 referer til punkter på tenningsbryter, ikke ett relè. 15 er tenningspluss, 50 er styrestrøm til starter Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Juni 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 Husk at pajero har jordstyrt fjernlys Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 Husk at pajero har jordstyrt fjernlys Det er sant, men så lenge man gjør som einar sier, og kobler både 85 og 86 inn på original lykt går det fint, da spolen er polaritetsuavhengig. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Nettopp derfor jeg ordinerte den koblinga, japser er glad i minusstyrte lykter. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg