Gå til innhold

Legacy Turbo 92' motorfusk med ecu koder

Ranger emnet


keelhaul

Anbefalte innlegg

motoren oppfører seg merkelig, med hakking og nykking når man gir gass. turtall stopper på 4k bittegrann, så begynner lugginga.

 

jeg fikk kode 11 som var Veivaksel Sensor, og 24 som var Air Control Valve.

 

bilen min starter alltid på et par "cranks" første forsøk, men den hoster og harker litt med en gang.

 

hva kan være feil på veivakselsensoren på disse bilene? er det vanligst med ledningfeil, sikring eller selve sensoren? kan sensoren rengjøres? mener på det er denne som får motoren til å være vrang

 

air control valven kan jo rengjøres, jeg merker jeg har litt rar tomgang, også når jeg trykker inn clutchpedalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men en ting jeg skulle utdypet bedre er

 

jeg tror det kan være veivsensoren min fremdeles, fordi den stopper ALLTID opp på 4k litt, og så går den videre, uten hakk, men det går saktere oppover.

 

men er det coilonplugs som fucker opp, så har jeg bestilt nytt pluggledningsett også, så kansje det følger med coil på de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke pluggledninger på legacy turbo. er kun en ledning som sitter fast på hver coil og går til en kontakt. Coilene koster 2000kr pr stk hos subaru forhandler.. hvis du går inn på imprezadriver.com og sender en pm til en rsliberty, så kan han skaffe deg bosch hec coiler til ca 3000 for alle 4 inkludert magnacor ledninger. versting coiler ;P mulig jeg har en veiv sensor liggende og slenge her. skal sjekke :D men tviler på den fortsatt egentlig. prøv og slette kodene og se hvordan den oppfører seg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve å oppdive noen nye coiler ja. det er heller ikke alltid den fusker heller, de siste dagene har det gått fort og greit, med veldig sjelden lugging.

kan minne om noe elektrisk feil det ja :P akkurat som med pcen min,hehe.

 

kan jeg finne andre subaru motorer og ta en coilpakke fra, eller er motorerne kresne? noen som vet? det var jo satans dyrt, men er jo subaru norge vel. ellers blir det vel internett.

 

planlegger å ribbe min gamle 91 subarua og, ting jeg kan slenge på den jeg bruker. tenkte å ta alt jeg kommer på av sensore ihvertfall :D

 

pluss andre ting som ikke er så viktige enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jevgamle subaruene har enten fordeler bak på H. topplokk, eller coilpakke oppå motor/innsug, om du skla finne subaru med coiler rett på pluggene må du på relativt nye, tipper på at de andre turbomodellene har samme opplegget som din, selv om jeg svak erindres at GT har samme coilpakke som de andre(er en tid siden jeg har skrudd turbaru...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei einar.

 

jeg har en dings på toppen av innsuget som det går 4 ledninger ut av, en til hver plugg sikkert. men det som kan være gåent, er det på den saken på toppen av innsug, eller er det lenger ned på ledningene? er ej20(g) motoren. skulle gjerne tatt bilde, men mobilen ligger igjen på festival et sted :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener jeg det er samme coilpakka som de fleste jevngamle og nyere EJ-motorer.

Forsto detpå en her at disse hadde coiler rett på pluggene, noe de først har fått for noen få år siden...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har helt rett, og jeg tar helt feil.

 

det var ikke coilpakke oppå innsuget mitt. jeg har sett på for mange bilder, drukket for mye, og ut i mørket.

 

det er en coil på hver plugg her, ser jeg i lyset idag. men jeg skal ut og ta av veivsensoren på den andre legacyen min, og prøve for moroskyld og se hva som skjer da.

 

det henger en svart boks på hver av plugglokasjonene, og så går det ledning fra de, og ledningene forsvinner under inntaket et sted. vet noen hvor de ledningene ender opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår