Gå til innhold

protect problemer

Ranger emnet


Fireprint

Anbefalte innlegg

hallo.

 

jeg sliter litt med protect, men ikke det helt vanlige.. ikke slik jeg kjenner problemer med protect i allefall

 

Når tenningen går på, går forsterkeren i protect mode, men kun ca annenhver gang.

hvis man skrur av og på bilen igjen, så fungerer det helt flott.

Jeg har sjekket jording og signal. Signal virker helt hundre og jordingen ser for meg helt fin ut.

 

Jeg forstår ikke denne annen hver gang opplegget. Hadde det vært enten eller så er det jo "klart" men det at den ikke gir noen "grunn" til sitt brudd skjønner jeg ikke.

 

De gangene den fungerer helt fint, skjer det iingenting i løpet av en kjøretur f.eks.. ved risting etc er det ikke antydning til å gå i protect. Dette skjer heller ikke motsatt, det er ikke slik heller at den plutselig faller ut av protect.

Med andre ord, når det virker så virker det helt flott.

 

Noen som har opplevd eller forstår hva dette kan være`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jordingen ser fin ut, betyr vel ikkje at den er bra! Har du målt jordingen når forsterkeren er på?

Kva slags forsterker har du, kva slags last har den og korleis har du koblet dette?

Endret av todleif
skriveleif

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er sant, jeg har ikke testet jordingen men det er koblet rett fra forsterker til fast metal så følte vel bare det holdt.

Men det er jordingen jeg burde sjekke ekstra her med andre ord.

 

Koblingen er slik:

 

fra batteri går 30'ish cm før jeg har satt på sikring.

deretter går strøm kabel langs høyre side på bilen. Hvor det er koblet direkte til "strøm" i forsterker.

remote og signal går fra spiller til forsterker, langs venstre side av bilen.

jording går direkte ned i skrue som er satt i metallet på bilen.

og deretter høyttaler kabel til bass elementet.

 

Jeg har gjort det et par ganger å gått greit de gangene tidligere.. men altså nå problemer med at protect slår inn når tenningen skrus på (samme skjer om bilen er startet eller om kun tennning er på)

Men altså da annenhver gang..

 

Utstyret er noe jalla greier som hun jeg er onkel til ville ha i bilen sin, husker ikke merker akkurat nå dessverre.

 

Skal se nærmere på jordingen allikevel. Kan være noe der som du er inne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår