Gå til innhold

Erfaringer med Astra Sport?

Ranger emnet


Dlorh

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge sett på golf 4 til førstegangsbil, men kom, ved en tilfeldighet, over en Opel Astra Sport 1.6 2002 her i området som så grei ut.

 

Var å så på den idag og sitter igjen med et godt intrykk, men trenger noen flere erfaringer og innsyn fra folk i Opel verden.

 

Hva er typiske feil, og er bilen billing/dyr i drift mtp reprasjoner og drivsstofforbruk? Og er bilen ellers god kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er typiske feil, og er bilen billing/dyr i drift mtp reprasjoner og drivsstofforbruk? Og er bilen ellers god kvalitet?

 

Har kjørt en astra sport nå i et år, og er veldig fornøyd. Har kun byttet normale slitedeler, og ingen andre feil. Noe rust ved hjulbuer og bak lister/skvetttlapper kan oppstå, og burde sjekkes.

 

Ellers er bilen veldig god å kjøre, og med en person er den veldig sprek og god. Har selv senk m/proggresive fjærer og sportsdempere for å stive bilen opp, men til vanlig bruk er den veldig komfortabel orginal og. Kan bli noe dårlig drag med 5 pers i bilen på 1.6, men alene eller to i bilen er det overraskene sprekt.

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forståelig at den sliter mer med 5 personer i bilen når det er en 1.6 motor. Men har hørt at de ecotec motorene bruker litt mer olje en det som er sunt, har du lagt noe merke til dette?

 

Noen som har prøvd den på vinterføre? Hvordan ligger den der.

 

 

Kan vel bare spør her også, men var innom merkeforhandler og spurte idag. Da vi prøvekjørte bilen kom det en konstant lav summing fra bak i kupeen. Er dette vanlig hjulstøy i Astraer eller er det noe unormalt? Var ikke høy lyd, så du måtte høre godt etter. Sport utgaven har jo litt breiere dekk, som kan være årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trengt å etterfylle olje mellom oljeskift, så på min motor er dette null problem

 

Er jo feilhjulstrekk, så er jo ikke det artigste, men med brekkbruk så glir den fint, kontrollert og som forventet. Veldig god å holde kontroll på.

Framkommlighet har den også, ettersom det er tilstrekkelig med vekt forran.

 

selv har jeg 215-dekk (org 195?), og hører derfor kun hjulstøy fra bakdelen av kupèen, så det kan godt være grunnen. Har hvertfall ikek noe annet enn det selv

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har 1.6 sport 3-dørs. Typisk feil på alle Astra G er jo sensoren til airbagen under setene som ryker med jevne mellomrom (lyser rødt i dash).

 

Bruker 0,7 liter per mil på langkjøring-blandet. Det synes jeg er litt mye med tanke på at bilen er så liten og svak.

 

Jeg kjører alene, og motoren er altså ikke noe å skryte over. Svært slapp, svært lite dreiemoment i hele registeret, selv oppe i 4000-5000 omdreininger.

 

Kan ruste noe i hjulbuer ja, men hvilke biler gjør ikke det.

 

Kan rask knitre litt plastikklyder i dørtrekkene og dashbordet.

 

Har ikke merket noe til oljeproblemer.

 

Føles ikke helt trygg på vinterføre. Krenger middels med originalt understell. Føles ikke like stødig og stabil som andre biler jeg har hatt/kjørt, men det kan komme av at den er liten (pluss dekkforskjell så klart).

 

Men ellers har jeg ikke hatt noen problemer med den på vinteren. Starter lett, selv i 30 minus (jeg bruker ofte motorvarmer).

 

Få vanlige feil utenom airbagsensoren som sagt. Koster ca. 4000 å fikse på opelverksted, men min røk selv etter at de hadde fikset den. Har sett på interiørbilder fra flere Astra G, og ofte ser du at den røde lampen lyser. :P

Endret av maune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke sportsutgaven har breiere dekk, nei. Det er 195 som sitter på originalt.

 

Ikke noe uvanlig mye støy i kupé, men den er helt klart ikke spesielt godt isolert. Mest plagsomt er knitringen av billig plast. Merker lite forskjell om det er varmt eller kulde, men av en merkelig grunn så gir lyden seg etter 10-15 minutter med kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår