Gå til innhold

Min 1993 Volvo 240 GL førstebil

Ranger emnet


Vegardb92

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 1993 modg 240 i går. Bilen var en hvit 93 mod "ikke classic" Bilen var temmelig strøken kosmetisk og helt strøken teknisk. Kjøpte den av en som hadde brukt den som bruksbil i 3-4 år. Forrige eier før han var en jente som hadde hatt den lite og før det en gammel mann som kjøpte den ny. Bilen hadde trillet 257600 når jeg kjøpte den

 

Bilen er hvit med blått interiør som dere ser på bildene. Han jeg kjøpte bilen med hadde montert lesjøfors senkesett og 17" Eiker + hvite blinklys foran og bak. Motoren var helt original. Han hadde også montert motorvarmer :) Var også et heftig stereoanlegg også. 4x Pioneer høyttalere og en 12" Fusion sub bak. Men er noe fuck med CD-spilleren. Tror ikke den støtter mye rart osv pga. cd spilleren som var i 240'n når forrige eier hadde den var blitt flyttet til nybilen hans slik at jeg hadde en Sony CDX-GT24 (Hvis d sier noe) har ikke mye peiling på bilstereo :P

 

Hadde også airbag og sentrallås :)

 

Annonsa: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22590160

 

Planer for bilen:

Fikse anlegget eventuelt ny CD-Spiller

Lakke all chrommen på fronten svart

Sette inn turteller istedet for klokken

2,5" Effektanlegg???

Er noen steinsprutskader på fronten som jeg vil pusse og lakkere over

Nye frontlykter. Venstre er knust og ellers veldig dårlig reflektor... går ikke gjennom nesten EU-kontroll uansett.

Bross front med grøftelys??

Kaaaanskje bytte Eiker felgene med 18" SuperDTM. Liker Super Dtm mye bedre!

 

Ellers kan dere komme med tips

 

Her er også bildene:

 

DSC00168.jpg

 

DSC00169.jpg

 

DSC00172.jpg

 

DSC00175.jpg

 

DSC00176.jpg

 

DSC00177.jpg

 

DSC00178.jpg

 

DSC00179.jpg

 

DSC00180.jpg

 

DSC00181.jpg

Airbag :P

Endret av Vegardb92

Volvo 240 GL B230FD 1993

Eiker E1 17"

Lesjøfors 40mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående turteller? er det mulig å få kjøpt original turteller?

 

Og enda en ting... bilen blir bare mer og mer tung på gira... f.eks. fra Revers til 1 må man nesten bruke makt! sitter som faen.

 

Kan vera foringane så e slitte, har samme problemer sjøl, med min 745. Skal visst ikkje vera så mykje heft og skaffa nye. :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKAL gjøres :) ser sjøstygt ut med den originaleksosen... planlegger egentlig bare enkelt og greit et LITT tjukkrer rør som går med en liten bøy oppover

 

skal prøve å få tak i refleksplate mellom baklyktene. synes det er drittøft... skal også lakke frontleppa hvit og skaffe en svart grill Blir enten helsvart med standard chromma logo eller helt vanlig svart inni med chrome kant. BLir det helsvart front blir det svarte lister også... synes ikke chrome fronten passer på hvite 240'er.. skal se om jeg kan gjøre noe med baklyktene også... de er mistenkelig mørk :S

Endret av Vegardb92

Volvo 240 GL B230FD 1993

Eiker E1 17"

Lesjøfors 40mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår