Gå til innhold

Refleksrør ut mellom baksetene?

Ranger emnet


Karlzen

Anbefalte innlegg

Halla, har begynt å surre med bilstereo i min opel tigra, det skal jo være en ypperlig bil å ha anlegg i, siden det er helt åpen kupe på den, men baksetene som forsåvidt bare er et plastdeksel med seteputer på, har et hull originalt mellom de 2 setene..

 

lurte på om detta var et ideelt sted å sette bassrefleks røret i kassa jeg bygger, så får jeg blåsen rett ut mellom setene der

1997 MB C200 - 1998 Opel Tigra 1,4 16v - 2000 Opel Vectra B stv 2,0 16v - 1997 Opel Vectra B stv 1,8 16v - 1994 Opel Vectra A 2,0i - 1995 Opel Vectra A 2,0i - 1987 BMW e30 320 - 1990 VW golf mk2 gti - 1986 VW golf 1.3 - 1982 Opel corsa 1,6 gsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis... om du skulle laget en båndpass-kasse, så ja. Med en portet kasse hvor refleks-rørene settes der du mener, mens selve elementene spiller en helt annen vei, blir ikke totalresultatet alltid like bra. Du er litt tryggere på sluttresultatet om du lar porten(e) gå samme vei som elementene. Men har du tid/lyst til å surre litt, er det jo lov å prøve litt forskjellige ting og la ørene dine bestemme hva som passer deg...

 

Og hadde du hatt en sedan med helt adskilt bagasjerom hadde jeg sagt et enda klarere Njet... å kun høre port-lyden fra en portet kasse mens elementene rører for seg selv i bagasjerommet gir ikke helt god lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hokai...

 

for ideen er noe slik som det her

kasse.png

 

Bilen har ikke hattehylle, bare en nesten gjennomsiktig duk til å dekke over, så det er jo flott da.. :P

1997 MB C200 - 1998 Opel Tigra 1,4 16v - 2000 Opel Vectra B stv 2,0 16v - 1997 Opel Vectra B stv 1,8 16v - 1994 Opel Vectra A 2,0i - 1995 Opel Vectra A 2,0i - 1987 BMW e30 320 - 1990 VW golf mk2 gti - 1986 VW golf 1.3 - 1982 Opel corsa 1,6 gsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår