Gå til innhold

Hva slags olje? 1.9 Tdi, og hvor får jeg kjøpt det?

Ranger emnet


Saberhagen

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte longlife oljen ut siden jeg nå har kjøpt ca 9000 km etter service, og vet ikke helt hva slags olje jeg skal bruke..

 

Bilen er chippet, en 1.9 TDI 101 HK B6 02 modell..

 

Har lest litt om en eller annen Castrol olje, men vet ikke hvor jeg får tak i den..

 

Så det jeg trenger hjelp med er, hva slags olje skal jeg bruke, og hvor får jeg tak det?

 

Også, må jeg bytte oljefilter samtidig? Eller er ikke det så viktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bytte oljefilteret, ellers er det ikkeno vits å bytte olja.

Dra på mekonomen/bilextra/torshov/meca og kjøp filter og olje som tilfredsstiller VW 506.01 eller 507.00 (står på oljeflaska)

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det like mange meninger om som det finnes biler, nesten;)

 

Men jeg foretrekker castrol hvertfall! Hvis du går inn på castrol.no så er det noe som kalles en smøretabell inne der som viser hva slags olje som er best til bilen din:)

 

Edit: castrol får du kjøpt hos mekonomen, torshov bil rekvisita og sikkert fler steder:)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det like mange meninger om som det finnes biler, nesten;)

 

Men jeg foretrekker castrol hvertfall! Hvis du går inn på castrol.no så er det noe som kalles en smøretabell inne der som viser hva slags olje som er best til bilen din:)

 

Edit: castrol får du kjøpt hos mekonomen, torshov bil rekvisita og sikkert fler steder:)

 

Takker! :) Skjønte ikke noe av hva som sto på smøretabellen der :P Sånne tekniske ting er ikke min beste side..

 

Om noen hadde bare fortalt meg at den og den oljen er bra, og hvor jeg får kjøpt det (noe du har gjort, takk for det! :) ) så hadde jeg bare gått og kjøpt det.. Men ser jo at det er forskjellige meninger rundt dette...

 

Blir vel en eller annen form av Castrol som passer til bilen min, spør de hos mekonomen for sikkerhetsskyld..

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår