fødtibil Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Hei, jeg ønsker å måle ladesystemet på bilen min, men er litt usikker på hvordan dette gjøres 1. Hvordan måle lade spenning? 2. Hvordan måle spenningsfall på både + og minus siden med bruk av lys? takker for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raih<3 Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Sett multimeteret ditt på pluss og minus på batteri, først når motor er av (hvilespenning) og så når motor er på (ladespenning). Tenker du på å måle lyskretsen din? Spenningfallsmålig er pluss til pluss og minus til minus. Så må du se på maksimalt/foreskrevent spenningsfall. Mener det er 0,2v eller 0,4v på lyskrets. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fødtibil Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Sett multimeteret ditt på pluss og minus på batteri' date=' først når motor er av (hvilespenning) og så når motor er på (ladespenning). Tenker du på å måle lyskretsen din? Spenningfallsmålig er pluss til pluss og minus til minus. Så må du se på maksimalt/foreskrevent spenningsfall. Mener det er 0,2v eller 0,4v på lyskrets.[/quote'] Tusen takk, Ang det med spenningsfall + pole på park lys og den andre på + polen på batteriet? Skal motoren da være av eller på og hva vill verdien fortelle meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Da måler du spenningsfallet på + siden til parklyset. Er vel greit å ha motoren igang, da du bruker lysene når motoren igang. Men kva er vitsen med å måle spenningsfallet på parklyset? Og har du nokre problemer med spenningen ein eller annen plass på bilen? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fødtibil Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Da måler du spenningsfallet på + siden til parklyset.Er vel greit å ha motoren igang, da du bruker lysene når motoren igang. Men kva er vitsen med å måle spenningsfallet på parklyset? Og har du nokre problemer med spenningen ein eller annen plass på bilen? takk for svar, grunnen til at jeg spør er at det er eksamens oppgave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raih<3 Skrevet Juni 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Dette burde du strengt talt kunne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fødtibil Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Dette burde du strengt talt kunne. Jeg har aldri gjort dette på skolen og det står ingenting om dette i skole bøkene ;( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 ta å les i boka du og forstå hvordan dette fungerer, skal du bli mekanikker eller delebytter? Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg