Gå til innhold

golf 4 tdi

Ranger emnet


Kjetilr

Anbefalte innlegg

Noen som har noe for og imot denne bilen?

 

tenker da på feil osv... hva er gjenganger feil på disse? holder tdi motoren lenge?? noen som har en slik her?

 

har mest lyst på en tdi highline 110 hk, men med eller uten 4 motion? fungerer dette systemet greit?

 

hva er en slik bil verdt?

 

håper på fornuftige svar..

 

mvh kjetil r

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjører en 2002 Seat Leon 150 hk TDI med 4Motion systemet og synes at dette funker helt utmerket. Bilen er ikke plagsomt understyrt, man merker heller ikke når firehjulstrekken slår inn. Pumpedysemotoren rakler mye når den er kald, og har mer vibrasjoner enn en tilsvarende bensinmotor, men du blir fort vant til lyden og den litt hardere gangen.

 

Bilen er ikke noen ræser fra 0-100, men tar forbikjøringer uten girskift på nulltid...

 

Jeg vil uten tvil anbefale en Golf 4 TDI, du kommer til å kose deg hver gang du fyller tanken....og det er ikke ofte.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Jeg kjører en 2002 Seat Leon 150 hk TDI med 4Motion systemet og synes at dette funker helt utmerket. Bilen er ikke plagsomt understyrt, man merker heller ikke når firehjulstrekken slår inn. Pumpedysemotoren rakler mye når den er kald, og har mer vibrasjoner enn en tilsvarende bensinmotor, men du blir fort vant til lyden og den litt hardere gangen.

 

Bilen er ikke noen ræser fra 0-100, men tar forbikjøringer uten girskift på nulltid...

 

Jeg vil uten tvil anbefale en Golf 4 TDI, du kommer til å kose deg hver gang du fyller tanken....og det er ikke ofte.

hva er forbruket på bilen din da?

 

jeg kjører ca 35000km i året så jeg ville uten tvil spart noen kroner på å skifte ut 1.8t med en tdi..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

hva er forbruket på bilen din da?

 

jeg kjører ca 35000km i året så jeg ville uten tvil spart noen kroner på å skifte ut 1.8t med en tdi..

 

 

Med litt pisking rundt i Osloområdet ligger forbruket på 0,72 l/mil. På langtur i 80-100 km/t ligger forbruket på 0,55 l/mil. Hvis du trår skikkelig hardt på gassen og kjører gris greier du å få den opp i litern på mila, men da skal du tråkke hardt!

 

 

I Oslo ligger nå dieselen på 6,29,- over en kroner mindre enn bensin. Merker godt på økonomien at jeg har fått meg dieselbil. (Imprezaen brukte 1,5 - 2.0 l/mil ved bykjøring)

 

Har du forresten vurdert Seat med TDI? Mer bil for pengene, og billigere deler, service og forsirking enn VW.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

hva betaler du i forsikring på din seat? hvordan er støynivået i en slik bil sammenlignet med en golf? det samme? noen linker til fine bilder av seat?

 

hva med skoda? er det like bra?

 

 

Med 75% Bonus, 16.000 km, 6k i egenandel, 23 år i Oslo betaler i IF 4.800,- i året. Har ikke kjørt nok golf TDI til å ha noe sammenligningsgrunnlag, men jeg tror det skal være relativt likt. Under kjøring (20+ km/t) hører man nesten ikke at det er en diesel.

 

Skoda er heller ikke noen dårlig idé. Litt traustere og mindre sportslig i kjørefølelsen, men både deler og forsikring er rimeligere enn VW og Audi. Det bør også nevnes at kvalitetskontrollen er strengere på Seat og Skoda enn på Audi og VW fordi Seat/Skoda har tidligere hatt et noe frynsete rykte, og det ville være katastrofalt dersom kvaliteten skulle rakne igjen.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

hva ligger en bra seat på? tenker på en med minst 110 hk og litt plass..

 

Eneste Leon'en du får med 4x4 er Cupra/Top Sport (150 hk PD). En sånn ligger på 280.000 i Norge, mens du kan hente en i Tyskland for 230-250k hvis du er heldig. Octavia 110 PD 4x4 begynner på rundt 190.000 for en 2000/2001 modell, mens du kan finne en i Tyskland for rundt 170k ferdig inn. Skoda Octavia tilbyr nok en del mer plass enn Leon.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

 

Eneste Leon'en du får med 4x4 er Cupra/Top Sport (150 hk PD). En sånn ligger på 280.000 i Norge, mens du kan hente en i Tyskland for 230-250k hvis du er heldig. Octavia 110 PD 4x4 begynner på rundt 190.000 for en 2000/2001 modell, mens du kan finne en i Tyskland for rundt 170k ferdig inn. Skoda Octavia tilbyr nok en del mer plass enn Leon.

 

ok .. skjønner.. hva med en med kun fwd da? har den dårlig fremkommelig het pga alt momentet? tenkte da på en 110 hk..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

ok .. skjønner.. hva med en med kun fwd da? har den dårlig fremkommelig het pga alt momentet? tenkte da på en 110 hk..

 

Ingen problemer med min iaffal, Toledo 110 TDI u/ antispinn.

 

Kjørte Oslo-Kristiansand-Oslo-Sarpsborg-Oslo på en tank (0,45 pr. mil).

 

Mulig min er til salgs, prøve?

 

Octavia er ganske kjip inni sammenlignet med Leon/Toledo.

 

Masse kult på http://www.seatcupra.net og http://www.seatcupra.net/forums

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

 

Ingen problemer med min iaffal, Toledo 110 TDI u/ antispinn.

 

Kjørte Oslo-Kristiansand-Oslo-Sarpsborg-Oslo på en tank (0,45 pr. mil).

 

Mulig min er til salgs, prøve?

 

Octavia er ganske kjip inni sammenlignet med Leon/Toledo.

 

Masse kult på http://www.seatcupra.net og http://www.seatcupra.net/forums

 

hva er muligens prisen da?? he he..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne bilen er meget bra.

Grunnen til jeg sier det er at den er behagelig å kjøre og har lite støy. Sammenlignet den med en Peugeot 306 TDI 90 og golfen er mer stillegående. 110hk gjør at den går bra, testet 80-120 på tredje gir og det går på ca 5.9 noe som er bra. Jeg kjører ca 885 og har 4L igjen på tanken, med vanlig blandet kjøring. Klima`n funker bra og kan stilles manuellt så du slipper å bli blåst bort av auto instillinger (selv om dette er et alternativ). Har ikke hatt noen problemer med min 99mod, men noen mener at det er en svakthet i en eller annen luftpumpe (ikke luftfilter og turbo...husker desverre ikke navnet på den delen det gjelder). Bilen er også større enn den gir seg ut for. Kjørte tidligere Toyota, men nå er det golf som er kongen for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår