Gå til innhold

Saltflekker på felger.

Ranger emnet


Audude

Anbefalte innlegg

Morn..

 

Jeg har noen blankslipte/polerte alu. felger og sliter med salt flekker og diverse dritt fra vinteren. Etter vask så ser man klart små hvite/grålige flekker rundt på hele felgen.

Har prøvd med avfettning og en eller "Alltid" Felgrens som sto i hylla hjemme, men det hjalp ingenting.

Noen som har noe erfaring med fjerning av dette på alu. felger?

Isåfall hvilke produkter ble brukt? resultat?

 

Mvh. Audun =>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn..

 

Jeg har noen blankslipte/polerte alu. felger og sliter med salt flekker og diverse dritt fra vinteren. Etter vask så ser man klart små hvite/grålige flekker rundt på hele felgen.

Har prøvd med avfettning og en eller "Alltid" Felgrens som sto i hylla hjemme, men det hjalp ingenting.

Noen som har noe erfaring med fjerning av dette på alu. felger?

Isåfall hvilke produkter ble brukt? resultat?

 

Mvh. Audun =>

 

 

Om du hadde fått ut et bilde hadde det vært kanon :)

Men P21s felgrens er helt rå på det meste av dritt. Spray på og la den henge på felgen i 15-20 min. Kan kjøpes her: http://autobahn-bilpleie.no/index.php?nr=90&case=4&id=32&idkategori=6&kat_name=Felg%20og%20Dekk&prod_name=P21S%20Power%20Gel%20Felgvask&startrow=

 

Men bilde hadde hjulpet mye.

Endret av Sven92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg på noen bilder her.. skal vi se..

 

4688200483

IMAG0321

photostream

IMAG0322

photostream

IMAG0320

 

Det er disse gråhvite flekkene jeg gjerne vil ha bort, og få litt mer glans i felgen.

Ja, det er riper og skjører, men det er som sagt på en lastebil og det er ikke til å unngå når man kjører på grusveier av og til.

Det er de flekkene som irriterer meg mest, og vil gjerne fått fjerna dritten og fått noe av shine'n tilbake ;)

 

argh. kommer ingen link. geez.

Endret av Audude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. okey. =)

får prøve meg med autosolen da.

litt snodig, for jeg overtok ei tralle som ble kjøpt og hentet fra oslo og til vestlandet i rundt februar tror jeg, da som frosten og saltet på veiene var på sitt verste, og jeg tror ikke den ble spylt/vaska ordentlig før jeg begynte å bruke den for et par mnd siden.

Det er de bakerste felgene der som er verst, med mye flekker og veldig lite glans. Tror du det kan være steinsprutskader der og? de har jo ikke rulla så veldig mange mila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i autosol nå, og prøvde det såvidt på et lite område.

Smørte på et tynt lag, venta noen minutt for så å pusse det av med ei bonefille/klut greier.

 

La ikke merke til noe spesiell forskjell.. :/

 

Må dette stoffet her gnikkes og gnukkes noe forjævlig mye og hardt, for så å maskinpoleres av eller noe?

Har aldri prøvd på dette her før, så noen tips hadde vært awesome :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autosol skal gnikkes og gnukkes ja. Skal tas vekk med ein gang.

autosol er beregna på aluminium. Sia du har klarlakk på felgene, ville eg ha brukt andre midler.

 

Klarlakken på felgene dine er skada og blir nok ikkje bedre med pleie. Du kan få felgene blankere, mn da bør du bruke midler som er beregna på lakk.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autosol skal gnikkes og gnukkes ja. Skal tas vekk med ein gang.

autosol er beregna på aluminium. Sia du har klarlakk på felgene, ville eg ha brukt andre midler.

 

Klarlakken på felgene dine er skada og blir nok ikkje bedre med pleie. Du kan få felgene blankere, mn da bør du bruke midler som er beregna på lakk.

 

Ja okey. Vet du om noen midler som er bra til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår