Mast3r Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Er det mulig å knekke en felg ved vanlig og rolig kjøring? Siter -- Opel Kadett D 1.2S 1982 -- -- Opel Rekord E 2.0S 1977 -- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Kan ikke si jeg har hørt om noen som har knekt en felg ved uvettig kjøring engang jeg. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Spørs hva du definerer som å "knekke" en felg, men jeg vil tro det er mulig. Men er ikke noe som skjer så ofte... Jeg kjørte en likbil (ja faktisk) rundt rudskogen noen runder, det ente med at felgen delte seg i 2 deler. Sprakk i en sirkel 5 cm utafor bolthullene. Kjørte halvhardt og dødstregt :) Poenget mitt er at det går ann, men da bør felgene være jævli gammel\dårlig og bilen veie litt. Dog, ones in a blue moon hendelse... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mast3r Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Jeg solgte noen brukte hjul noen dager siden, og i dag så ringte han meg og sa at den ene felgen knakk ved normal kjøring. Og nå forlanger han pengene tilbake. Hva gjør jeg nå? Siter -- Opel Kadett D 1.2S 1982 -- -- Opel Rekord E 2.0S 1977 -- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Jeg solgte noen brukte hjul noen dager siden, og i dag så ringte han meg og sa at den ene felgen knakk ved normal kjøring. Og nå forlanger han pengene tilbake.Hva gjør jeg nå? Har du gitt noe garanti på dem? Jeg kan ikke tru at en felg brekker ved vanlig kjøring, og om det mot formodning skulle skje så er det ikke da en alvorlig produksjonsfeil og burde ta's med fabrikk? Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 tTing skjer. Og jeg regner med at du ikke solgte noe som du var klar over at var ødelagt. Så da driter du i hele fyren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Hva slags felger? Nei, skal teoretisk ikke være mulig å knekke felgen ved vanlig kjøring. Da må kjøper ta kontakt med felgprodusenten for å klage, ikke deg, for da er det tydeligvis noe svekket/dårlig alu som er brukt. Men personlig tror jeg det er en luring som har kjørt i filler felgen ved å kjøre fort i et hull eller sladdet inn i en fortauskant el, og nå prøver han å få deg til å dekke kostnadene hans idioti førte til. Få noen bilder av skadene også - hadde vært interessant å se:) Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Bare fortell vedkommende at felgene var akkurat så fine som de så ut når han kjøpte dem, at du har kjørt på dem uten trøbbel og heller ikke mistenkt noe galt med dem. så om han tror han har noe å komme med så får han prøve seg i retten. Sannsynligvis for du en sur mine og ikke hører noe mere, men er han dum nok til å prøve, kommer han til på bli ledd av. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mast3r Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 (endret) Saken er at jeg fikk felgene også solgte jeg de videre. Det er brukte felger og det er ikke snakk om mer en 500 for de 4 hjula. Har du gitt noe garanti på dem?Jeg kan ikke tru at en felg brekker ved vanlig kjøring, og om det mot formodning skulle skje så er det ikke da en alvorlig produksjonsfeil og burde ta's med fabrikk? Nei han fikk ikke garanti på dem tTing skjer. Og jeg regner med at du ikke solgte noe som du var klar over at var ødelagt. Så da driter du i hele fyren.. Vet ikke om noe var ødelagt. Dem så hele ut, da jeg tok av. Ingen sprekker eller noe Hva slags felger? Nei, skal teoretisk ikke være mulig å knekke felgen ved vanlig kjøring. Da må kjøper ta kontakt med felgprodusenten for å klage, ikke deg, for da er det tydeligvis noe svekket/dårlig alu som er brukt. Men personlig tror jeg det er en luring som har kjørt i filler felgen ved å kjøre fort i et hull eller sladdet inn i en fortauskant el, og nå prøver han å få deg til å dekke kostnadene hans idioti førte til. Få noen bilder av skadene også - hadde vært interessant å se:) Skal prøve å skaffe de bildene, med mindre han gir seg. Endret Juni 9, 2010 av Mast3r Siter -- Opel Kadett D 1.2S 1982 -- -- Opel Rekord E 2.0S 1977 -- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg