Gå til innhold

Fotball-VM 2010 - hvem vinner/rykter/prat++

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

Ja var rimelig hetfig rundt streken til Uruguay etter 120 min ja. Etter at han bomma på straffa sa jeg til kjerringa at de (Ghana) taper da på straffer. De hadde muligheten, brente den og ryker ut. Sånn er det med å være pro-spiller.

 

Men sånn generelt betydde ikke den kampen så mye for meg. Hadde da seff vært morro for Ghana å gå videre som eneste afrikanske land å komme til semi, men slik gikk det nå ikke.

 

Angående Nederland - Brasil kan jeg heller ikke kommentere noe, den fikk heller ikke jeg sett.

 

Bare håper Argentina og Spania tar seg videre til semi.

 

Men blir nok Nederland i finalen, de har mye mer å gi enn Uruguay.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det får`n si! Dette var en prestasjon av Nederland! Attpåtil snu et 0-1 underlege til seier mot storfavoritt Brasil! Drømmefinalen nærmer seg. Håper på Argentina nå! Maradona ER jo VM! Men de må virkelig stå på. Tyskland, og sannsynligvis Spania må slås...

 

Stakkars Ghana, som var en straffebom på overtid unna seier.. De spilte som om de tror på høyere makter. Noe de kansje gjør også, hehe.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende av Tyskland, som slo Argentina solid! Må si at jeg aldri hadde trodd det på forhånd. Argentina taper i all hovedsak på at de er for angrepsretta og ikke har et bra nok forsvar, både i strukturen og i enkeltspillere. Kan vel nesten si at Tyskland spilte som et lag, mens Argentina var mer som enkeltpersoner å regne.

 

Får håpe at Spania tar seg videre, hvis ikke blir det en lett vei til finalen for Tyskland.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt imponert over kontringene til Tyskland i løpet av VM. Så at det ble 4-0 mot Argentina var ikke sånn voldsomt overraskende egentlig. Argentina sliter bakover, og det har de også vist i VM. Men tror at den tidlige scoringen til Tyskland fikk Argentina ut av balanse og taktikk.

 

Paraguay Spania var vel heller av det ymse slaget. Kampen var så kjedelig at jeg ikke maktet å holde meg våken inntil Paraguay fikk straffe. Pga støyen våkna jeg, og fikk med meg resterende av kampen.

 

Spania har ikke vist seg fra sin beste side i VM så langt. Det er det liten tvil om. Men lærer de noe fra videor av hvordan de skal møte Tyskland og deres kontringsfotball? Håper inderlig de gjør det. Argentina fikk trille ball, Spania er et enda bedre ballbesittende lag (i mine øyne), får de trille ball av Tyskland?

 

Tror sånn innerst inne at Tyskland igjen klarer å kontre Spania i senk og møter så Nederland i finalen. Men jeg håper inderlig Spania lærer av de andre kampene til Tyskland, vinner denne kampen, og møter Nederland i finalen.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ingen problem å slå spania, nederland eller tyskland. Det må gjøres på kontringer hvor man bruker kantene, er det noen som forstår dette og faktisk GJØR dette, så vinner de VM.

 

Er overraska hvor mange som prøver å tre ballen i mellom i sentrum, istedenfor kantene som er den sikreste veien til målsjanser.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Og Tyskland spiller jo slik. De bruker kantene og angriper med stor bredde med veldig raske spillere. Åsså supereffektive Klose da.. Tyskland imponerer stort, og er sånn jeg ser det nå den største favoritten til VM tittelen... Men synd at Argentina røk ut. VM ble en attraksjon fattigere, selv om det snart er ferdigspilt.

Tror sterkt på Nederland-Tyskland i finalen, og det kan jo bli gøyalt nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart klart for første semifinale. Uruguay mangler Suarez, som faktisk har nettet flest ganger for Uruguay. Blir nok noe forutsigbare med Forlan aleine på topp som i den første kampen mot Frankrike. Virker som en enkel match for Nederland dette. Kan bli en skikkelig bra kamp hvis de får et tidlig mål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hvertfall sikkert, van bommel er en taper uten sidestykke. Dere så hvordan han sparka knotta etter spilleren fra uruguay etter at VAN BOMMEL takla han, hva faen? er han sjuk i skallen eller?!

 

On topic:

Sinnsykt spennende avslutning på kampen, men reduseringa kom 5 min for seint for Uruguay..synd, for bare pga van bommel så håpa jeg at Nederland skulle ryke og reise, er veldig synd at det ikke var van bommel som fikk det brassesparket i trynet i første omgang. Verste jeg veit er drittspillere som ikke kan noe annet enn å sparke ned folk og spille stygt, han og eirik bakke skulle fått stålknotta i skinnleggen.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Van Bommel var kansje litt stygg ja. Men kampen sett under ett så fortjente Nederland å komme til finalen, selv om Uruguay skal ha kred for et tappert forsøk.

Men dette nederlandske laget er jo helt briljant. De utforderer, finter og setter opp et vanvittig klikk-klakk spill i perioder, som få om noen står i mot, inkl. Brasil`s forsvarsfirer som visstnok skal være verdens beste...

Dette var vel den fjortende strake seieren til Nederland, og den 25`te kampen uten tap. En eneste kamp til nå uten tap, og de er verdensmestere for første gang...

 

HEIA NEDERLAND!!!

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er ikke jeg mye enig, var jo flaks de vant kampen på, uruguay hadde en down-periode i 10 min hvor nederland hadde tre sjanser, hvor de scorte på to, ellers i kampen var uruguay best og de hadde sine sjanser de også.:) men sett i alt en jevn kamp, så det ville vært ganz egal hvem som går videre.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å synse litt før kampstart mellom Tyskland og Spania..

 

Tenker at den direkte og gjennombruddshissige tyske stilen har et godt tak på ballbesittende spanjoler. Spania har dessuten laget kun seks mål på fem kamper, og hele fem av disse er scoret av en og samme spiller, David Villa. Tyskland derimot bøtter inn mål, og har tre-fire målgjørere i form, med et angrepsspill som virkelig imponerer...

 

Spania er litt overraskende knepne favoritter, men jeg blir faktisk overrasket om ikke Tyskland drar i land dette. De har virkelig fått i gang lagmaskinen, typisk nok som de pleier når det kommer til mesterskap..

 

Håper og tror som vanlig på en underholdende og spennende kamp. 3-2 til Tyskland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår